tips motorbytte audi 80 1,9 Tdi 1Z

Anbefalte innlegg

Samme motortype ut/inn - ønsker tips. (kun motorbytte - girkassa skal stå) Skal vere frå same årsmodell (93/94) - ser berre at toppen av dieselpumpa er litt forskjellig på dei to motorane - vil det skape trøbbel? Har tilgang på løftebukk - skal motor opp eller ned eller fram?

Tenkte eg skulle ta ein real motorvask på nyemotoren før eg set den inn. Er det skadeleg å vaske fronten der registerreima er (bak plastdekselet)?

Håpar på respons - på førehand takk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vær helt sikker på at pumpa er kompitabel med hjernen før du kobler opp vertfall ;) høres ut som du har feil type ettersom den ikke er lik. Er et bytte av pumpetype i denne årgangen. Stort sett plankekjøring å bytte motor sånn ellers. Kan være litt trøblete å lufte første gang etter du har koblet opp med tomme dieselrør

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal motor ned eller opp? Kunne gjerne tenkt meg ein punktvis framgangsmåte - håpar på svar...på førehand takk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er skrudd front på disse bilene så det er enklest å skru av fanger å frontstykke å løfte motor litt ut så rett ut av kassa når alt er tatt løst. 2 umbrakoskruer nede i fangerens nedre deksel h og v side. Radiator trenger du som regel ikke løsne bare la den bli med fronstykke ut. Også greit å ta av h frontlykt, da det er litt trangt på den siden ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips so long. Er det garantert at motoren ikkje vil fungere med anna dieselpumpe? Om so er kan det vere ein ide å flytte over den gamle?

Er det skadaleg å ta ein skikkeleg motorvask no mens motoren er "fri"? Tenker på bak plastdekselet der registerreima er.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjør på å vaks du ;) pass på at du ikke spyler skitt inn under tennene på reima. Går selgølgelig ann å sette over pumpa :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.