ABS feil, prøvd å bytte uten hell

Anbefalte innlegg

Gjelder en Audi A3 8L1.

ABS lampa begynte å lyse for en 6-7 måneder siden, har ikke orka å gjort noe med det før EU kontroll som jeg tok 1 juli. Fikk ikke godkjent pga ABSen og noen andre ting.

Problemet med ABSen er pumpa og en sensor, men sensoren er bytta og nå er det kun pumpa. Kjøpte en lik pumpe på Ebay og fikk et verksted til å bytte den. Da de hadde gjort det fikk de ikke sletta feilkoden så de henviste meg til merkeverksted. Heller ikke merkeverkstedet klarte å slette feilkoden, å sa det var feil med pumpa. De hadde ikke peiling på hva som var feil.

Har sett på den guiden her på forumet om hvordan man lodder en abs enhet, men det er ikke mulig på min. Prøvde å åpne den originale abs enheten og det var ikke noe som minnet om den på guiden, den hadde veldig annerledes form også.

Blir mye sannsynlig å kjøpe ny bil straks, men vil få A3'en eu-ok før jeg selger den, slik at den ikke blir solgt til gi-bort pris. Har noen en minste aning på hva som kan være galt? Bedriften som solgte pumpa på Ebay sa den var testet og i orden. Kjøper ikke en helt ny pumpe, det koster 7.500,- og det blir jeg bare å tape på.

Feilkoden:

Address 03: ABS Brakes

Labels: 1J0-907-37x-ABS.LBL

Controller: 1J0 907 379 A

Component: ABS/EDS ITTAE 20 GI V00

Coding: 03604

Shop #: WSC 06435

VCID: 2F1190BFFE05

1 Fault Found:

01276 - ABS Hydraulic Pump (V64)

16-00 - Signal Outside Specifications

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo verre lednings brud på abs kabelen som går til føleren.

Har du kjekka det blir vel feil på abs om kabler ikke er bra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde akkurat samme problem på passat. Bytta sensor hjalp ikke. Bytta modul på pumpa hjalp ikke. Tekniker feilsøkte og fant ledningsbrudd fram til sensor.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Burde ikke jeg fått feilmelding om sensorfeil hvis det er ledningsbrudd i en sensorledning? Men, skal se om jeg ser noen åpenbare ledningsbrudd, hvis ikke får jeg også få en tekniker til å feilsøke :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg veit hva feilen er.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg veit hva feilen er.

Kan du forklare?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Over batteriet har du en sikringsboks, der er det en flatsikring. Ved første øyekast ser den ok ut men den er mest sannsynlig knekt/ brudd i. Ikke pga for høy strøm eller kortslutning men pga tretthet i materialet/vibrasjon i sikringen. Dette er sikringen til pumpen nevnt over. Evnt kontroller med strømskjema.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har kontrollert den sikringsboksen før, men ikke så grundig som jeg kanskje burde. Skal se over den en gang til!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.