#1 Skrevet Juli 18, 2013 Hei. Har en 05 A6 1.8TQ (AWT) som akkurat har rundet 100' km der clutchen begynner å bli litt slitt. Den slipper ikke men man merker ved igangsetting at den har sett bedre dager. Spørsmålet er om man MÅ bytte svinghjul? (flere som nevner dette på fora i andre land at det absolutt anbefales) Noen med en formening? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 18, 2013 Jeg har akkurat byttet clutch på min og jeg tok bare å dreide av et par tideler. Det holder det vis det er blåskjær på den. Dreid et svinghjul til en 200sx som måtte taes av 1mm for å få vekk all blåskjæret. Ta ut svinghjulet ditt å få dreid det vis det trengs 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 18, 2013 Takk:) Hvilken "fare" utgjør dette blåskjæret? Jeg har byttet mange clutcher i mitt liv uten å vurdere svinghjul og det har jo gått helt problemfritt. Hvis svinghjulet må byttes så vurderer jeg kit'et fra Valeo som inneholder enkelmasse svinghjul da det ser it til å få greit skryt som oem erstatning. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 18, 2013 Normalt sett trenger man ikke å skifte svinghjul nei. Litt blått går som regel fint. Men alt med fornuft:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 18, 2013 Dobbeltmassesvinghjul = BYTT! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...