Bytte av Clutch A6 1.8TQ. Må svinghjul byttes?

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en 05 A6 1.8TQ (AWT) som akkurat har rundet 100' km der clutchen begynner å bli litt slitt. Den slipper ikke men man merker ved igangsetting at den har sett bedre dager.

Spørsmålet er om man MÅ bytte svinghjul? (flere som nevner dette på fora i andre land at det absolutt anbefales)

Noen med en formening?

:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har akkurat byttet clutch på min og jeg tok bare å dreide av et par tideler. Det holder det vis det er blåskjær på den.

Dreid et svinghjul til en 200sx som måtte taes av 1mm for å få vekk all blåskjæret. Ta ut svinghjulet ditt å få dreid det vis det trengs

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk:)

Hvilken "fare" utgjør dette blåskjæret?

Jeg har byttet mange clutcher i mitt liv uten å vurdere svinghjul og det har jo gått helt problemfritt.

Hvis svinghjulet må byttes så vurderer jeg kit'et fra Valeo som inneholder enkelmasse svinghjul da det ser it til å få greit skryt som oem erstatning.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Normalt sett trenger man ikke å skifte svinghjul nei. Litt blått går som regel fint. Men alt med fornuft:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dobbeltmassesvinghjul = BYTT!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.