Knepping ved igangsetting passat 4 motion

Anbefalte innlegg

Hei.

Har i det siste lagt merke til at det er litt knepping i drivverk når jeg tar løs. Dette er kun når jeg svinger og slipper clutch, enten jeg kjører frem eller bak. Om hjulene står rett når jeg slipper clutch, er det ingenting. Akkurat som gammel konstant firehjulstrekk, så virker drivverket veldig stivt. Noen som har vært borti dette? Gjelder en 01 passat 1,9tdi 4M.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer lyden framme eller bake? Drivknute muligens?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes også det høres ut som ett drivledd. Sjekk om mansjettene på drivakslingene er hele, er de ikke det vil det mest sannsynlig har sprutet ut relativt mye fett fra den som er sprukket/revnet/løs, lett å oppdage i grunn. Sjekk selvfølgelig både indre og ytre. Men mest sannsynlig er det den ytre til høyre. Denne går fortest, pga lengden og spennet i drivakslingen.

-Thelle-

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nettopp byttet forstillinga, byttet knuten foran på venstre side. Synes den andre så bra ut.. Men får sjekke det. Synes det virker stivt, hele drivverket. Det er sannsynligvis foran, det kjennes sånn ut på måten bilen oppfører seg ved igangsetting og med svingte hjul.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.