#1 Skrevet Juli 18, 2013 hallo noen som vet hva standard dim/profil Golf MK1 GTI kom med når de var utstyrt med originale alu type : 14" "snowflake" ?? innbiller meg at det var 185/60 x 14 ? event hvilken dim & profil bør / kan jeg gå for ? ( var ikke ballongdekk populært på denne tiden ? 195- 205/60 x 14 ? ? ) GTI .1983. 14" snowflake er 6" og ET38 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 20, 2013 Originalt var det som du har gjetta 185/60-14. Om du vil senke litt og siden vi lever i 2013 ville jeg personlig lett ha gått for 185/55-14 på slike felger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 21, 2013 Takker for tips Originalt var det som du har gjetta 185/60-14. Om du vil senke litt og siden vi lever i 2013 ville jeg personlig lett ha gått for 185/55-14 på slike felger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 21, 2013 Hei Lars, tok noen bilder av min G1. Felger er G2 6x14 stålfelger med 185/50. Bilen er senket 40mm, men bildene lyver litt da den er fullasset med deler bak slik at den henger skikkelig med rompa. Og i fronten mangler det motor. Bak er det også 20mm skrudde spacer. Og den er ikke så nært hjulbuen som det vises på bildene. Men jeg syns at det ble bra med 185/50 på 6x14 felger, spørs da kor lovlig dette er, eller hvor mye myndighetene kommer til å henge seg oppi dette.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 21, 2013 Min gode venn, Gøran Aandal, kjørte med dimen Stephan foreslår på sin Einser i sin tid. Så naturligvis latterlig bra ut, men det krever mye senk. Denne bilen måtte lide for skjønnheten og etter to sesonger som bruksbil i Trondheim var den fysisk utslitt under;). Snakker da om løvtynne bærearmsinnfestinger (etter at han sveisa på forsterkning/slitestål) og gulvprofiler. For de som ønsker et tilnærmingsvis originalt utseende, men som vil senke bilen litt og ha litt lavere dekksider synes jeg som sagt at 185/55 er et godt valg. Dette er tilnærmet samme rulleomkrets som 195/45-15 som i mine øyne er akkurat passe stort i Golf 1-hjulbuene:). 185/50 blir hakket mindre, men til syvende og sist koker det ned til den enkeltes personlige smak hvor mye glippe mellom dekk og skjermkant (i for- og bakkant) som er estetisk:). Jeg har selv kjørt med denne dimen på 8X14 og liker godt den lave utvekslinga man får. Det sprinter godt med FD-girkasse: smil :. Gørans Einser for å illustrere. Bildet er tatt av min gode venn Arild Dyrkorn: ja :. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 21, 2013 Den Gørans golf var fin flotte blanke snowflake 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 24, 2013 Bare som en digresjon kan jeg nevne at svartlakken mellom eikene er den originale. Meninga var å male med bilens farge (Dragongrün perleeffekt) nedi der, men arbeidslysta stoppa etter reservehjulsfelgen. Der var en kul mod å polere i gropa i senteret også, noe som kom veldig bra fram mot den mørke fargen på karosseriet, selv om folk på den tida ikke så verdien i å bruke slike hjul og stort sett mumla noe slik som "fin bil, men han kunne nå ha kosta på seg noen andre felger, da";). Opprinnelig var meninga å bruke 14" Pirelli, som vi greide å skrape sammen et komplett og helt sett av til slutt, men etter at det dukka opp stadig flere blader med bilder av tyske biler med 15" Pirelli ble dette forkastet:). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 24, 2013 Oki:) blankfeltet , ble eloksydbelegget fjernet for å polere de såblanke ? Bare som en digresjon kan jeg nevne at svartlakken mellom eikene er den originale. Meninga var å male med bilens farge (Dragongrün perleeffekt) nedi der, men arbeidslysta stoppa etter reservehjulsfelgen. Der var en kul mod å polere i gropa i senteret også, noe som kom veldig bra fram mot den mørke fargen på karosseriet, selv om folk på den tida ikke så verdien i å bruke slike hjul og stort sett mumla noe slik som "fin bil, men han kunne nå ha kosta på seg noen andre felger, da";). Opprinnelig var meninga å bruke 14" Pirelli, som vi greide å skrape sammen et komplett og helt sett av til slutt, men etter at det dukka opp stadig flere blader med bilder av tyske biler med 15" Pirelli ble dette forkastet:). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...