#1 Skrevet Juli 19, 2013 Hvilke andre bilmodeller har likt understell orginalt som en Touran? Veit at Touran hører til PQ35/A5 plattformen. Men det betyr vel ikke at alt passer over? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 19, 2013 Skoda octavia, superB, golf mk5 og audi a3. Alt passer ikke over men en god del. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 19, 2013 Caddy 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 19, 2013 Skoda octavia, superB, golf mk5 og audi a3. Jeg trodde begge Superbene kjørte på hhv. Passat B5 og B6 chassis? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 19, 2013 The PQ35 platform is designed to be more modular and flexible than previous A platforms. For the first time, a fully independent suspension front and rear will be present in all A platform vehicles. There is also a derivative version of this platform for 'B'-class cars called PQ46. A5 platform cars (Typ numbers in brackets): Audi A3 Mk2 (8P) Audi TT Mk2 (8J)[1] Volkswagen Touran (1T) Volkswagen Caddy (2K) SEAT Altea (5P) Volkswagen Golf Mk5 / GTI / R32 / Rabbit Mk5 (1K) Škoda Octavia Mk2 (1Z) Volkswagen Golf Plus (5M) SEAT Toledo Mk3 (5P) Volkswagen Jetta Mk5 (1K) SEAT León Mk2 (1P) Volkswagen Eos (1F) Volkswagen Tiguan (5N) Volkswagen Scirocco (13) Volkswagen Golf Mk6 (5K) Škoda Yeti (5L) Audi Q3 (8U) Volkswagen Jetta Mk6 (1K), (16) Volkswagen Beetle (16) http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Group_A_platform Bla passer bunnprettet fra SuperB på MK5 men hvor mye annet som passer over i understellet vet jeg ikke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 19, 2013 There is also a derivative version of this platform for 'B'-class cars called PQ46. Der er svaret! PQ46 Volkswagen Passat (3C, 2006-) Volkswagen Passat CC (35) Volkswagen Sharan & SEAT Alhambra (7N, 2010-) Škoda Superb (3T, 2008-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 19, 2013 Hum. Så det er noe som skal passe over fra PQ35 til PQ46? Spørs betydningen av "derivative". (Kopi?) Casen er at har bestilt et lass med forstillingsdeler til Touranen (bytter alt sammen når jeg først skal skru) Har mulighet til å få i tak i deler fra en Passat 3C, men finner ikke ut om de passer om hverandre. Tanken er da å ta bærebru fra Passat, og presse på foring(ene) som jeg har bestilt slik at det bare er av med det gamle og på med det nye når jeg setter bilen på bukken.. Case2 er at jeg frykter en knekt fjør og har EU rett over helga (skal sjekke i morra når jeg slipper mygg og mørket jeg må stå i nå..) Igjen så har jeg mulighet til å ta orginale fjører fra en 3C (1,9tdi) Akselvekten er cirkus det samme, men er konstruksjonen lik på fjørene? (Har FK-senkefjører fra en 3C, men der er ikke Touran nevnt i TüV, bare Passat 3C.) Og bestiller meg senkefjører til Touran rett over helgen regner jeg med uansett.. Men trenger en quickfix til EU. (Hvis ikke må den utsettes...) Dette sier ETKA (Virker som ting er litt lotto der i forhold til hva som er designet og konstruert in real life noen ganger) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...