Audi 200 10vt ombygning til 20vt motor

Anbefalte innlegg

Har en Audi 200 med en 1b 10vt motor.

Har på hånden en AAN motor med komplett ledningsnett.

Passer gammel girkasse? å hva slags clutch burde jeg kjøpe?

Regner med å chippe AAN motoren, tåler driverket dette? eller burde jeg skaffe ny girkasse

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøve å hjelpe litt til her,

alle girkasser på 10vt og 20vt passer om hverandre, men det kan være behov for spacer om du bruker DM svinghjul. Clutchen for aan holder gjerne både original og chippet effekt men når du først har motor ute kan det jo være et alternativ å bytte. Dette er jo også avhengig av hvilken effekt du ser etter etterhvert. Jeg kjører Spec 3+ clutch og er veldig veldig fornøyd med denne, lettere enn original pedal, ingen sinter-følelse og kan garantere at den vil holde 600Nm, mens 3+ er rated for 895 Nm.

Når det gjelder girkasse så er det så mange meninger, 01E vil være en godt valg for en sikker kasse, 01A kasse kan også brukes, jeg kjører per idag 016 og EM svinghjul og dette holder ihvertfall inntil videre. Har lest om folk som kjører latterlig mye effekt på en sugekasse og dette holder år på år, mens jeg har hørt andre raser girkasse på original effekt.

Vil mer si at tilstand på kasse og bruk har mye mer å si. Dumper du clutchen til stadighet for å få slipp på alle fire så holder nok det mye kortere enn om du har godt inngrep/spenn på drivverk før du slipper clutchen helt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor står koden på girkasse?

Eneste jeg finner er delenr under venstre drivaksel

088.409.131,0

wwq

1

Fant et nr på toppen av kassa også, ADY 27040

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.