Anbefalte innlegg

Jeg har et problem med min Audi S2 Avant ABY, når jeg gir full gass i fks 2 gir, går trykkmåleren rett opp til 1,4 bar, men når turtallet øker så synker trykket betraktelig. Ved ca 6000rpm har jeg 0,7 bar.

Har fått tips om att det kan være trykklekkasje så har prøvd å trykkteste og sett over det meste av slanger, men har ikke funnet noen lekkasje enda.

Noen som har tips om hva det kan være eller noen utsatte steder for trykklekkasje? Har trykktestet intercooler fra slangen ut fra turbo og til den røren som går langs med toppen, pottetett til ca 1 bar ihvertfall..

 

Oppsettet mitt er i korte trekk:

Orginal turbo med MTM 303 chip, 034 motorsport mapsensor varimap ( står nå på 2,5), 1,9 bar wastegate fjær, Forge resirkventil, Racetech turbotrykksmåler og Turbosmart manuell boostcontroller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med mindre du har en større (uoriginal) turbo så høres alt normalt ut.

 

Turboen går rett og slett tom :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har orginal turbo ja. Har hørt den ikke klarer og holde trykket konstant gjennom hele registret ja, men går det virkelig så langt ned som til 0,7 bar??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper det er boostcontrolleren din, hadde en slik ventil av typen turbosmart som havnet i søppeldunken!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er tallene for en chippet aan jeg har trykkmålt, styrt av mbc:

 

Lader, 2800

1,5 faller 4000

1,3 faller 5000

1,0 faller 6400

0,8 faller 6800

 

Når det gjelder trykktesting er colaflaske godt brukt som verktøy. Kutt av bunnen, sett i en ventil i korken og tre flasken ned i slangen som går ut av turboen. Da vil du fort oppdage større lekkasjer. Test på 1bar trykk er mer enn nok. Mao. det du har gjort. En god del oppdager slangen ut av turbo og Michelin-slangen imellom IC-trykkrør er synderen.

 

Du kan også vurdere å bytte ut den mbc'n du har idag mot en annen for å krysse den av for mulige feil.

 

Neste blir da å teste wastegate, turbo og evt. baktrykk i eksosanlegget

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar!

Skal prøve og foreta noen målinger av trykk og turtall jeg også!

Det er mange små sprekker i den slangen som går fra turboen til intercooleren og opp til resirk ventilen, men har trykktestet den så den er tett.

Noen tips om en mbc som er av bedre kvalitet?? Visste ikke at de var av såå dårlig kvalitet..

Pakningen på wastegaten har jeg sjekket, den så grei ut.

 

Hva mener du med baktrykk i eksosanlegget? Har sportskatter og 3" anlegg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan prøve å holde turtallet hvor du har maks ladetrykk ved å holde på bremsen, sannsynligvis vil du ikke miste trykket. Deretter kan du slippe den oppover på turtallet og følge med på på hvilket turtall du har hvilket ladetrykk.

 

Jeg har en enkel mbc i messing, enkle er ofte det beste.

Jeg har ikke sagt at den du har er defekt men det kan være en feilkilde og foreslår at du kan få lånt en annen å teste.

 

Da tror jeg ikke baktrykk er et problem. Tenkte på om innmaten i katten eller eksosen kan ha løsnet og skaper baktrykk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.