Ettermontere el.seter, rattstamme++ på A8 D2

Anbefalte innlegg

Hentet meg nettopp en 2002 A8 V8 TDI delebil fra tyskland. Denne er loaded med utstyr som jeg tenkte å flytte over til min egen 2000mod, bl.a Recaro sportsinteriør, el. rattstamme, el.gardin bak osv. Min bil har ikke varme i baksetene, men dette har delebilen. Mye jobb å koble opp? Ligger ledningsnett klart? Hvordan er det med rattstammen m/el justering, mye å koble opp? Tenkte også flytte over den elektriske gardina i bakruta. Skal også flytte over BOSE anlegget, holder det med å bytte ut høyttalerne, eller er det gjemt forsterkere ett sted? Lurer også på å få koblet opp giring på rattet..

Legger ved noen bilder av delebilen :)

73331_10201712965728795_2120043134_n.jpg

1070079_10201712965768796_1252414374_n.j

1004482_10201712965608792_1380778603_n.j

946938_10201712966288809_1954524251_n.jp

1005442_10201712966768821_71040328_n.jpg

1005648_10201712966688819_533437611_n.jp

254201_10201712967248833_216049114_n.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

her må jeg skuffe deg veldig. men den gode nyheten er at siden du uansett skal ut med stolene, er det bare å demontere b stolpene og ta ut gulvtrekket så kommer du til ledningsnettet. bose nettet er selvstendig, bare å koble fra sikringspunktet i bagasjerommet og så tar du ut nettet. bare vær meget forsiktig med navi antenneledningen. og regner med du bytter dørtrekkene så du slipper å bytte høyttalerboksene i dørtrekkene. skal du bytte rattstammen, må du ut med dashen!! og så må du klippe opp det du trenger. samme gjelder rollo og varme i baksetene. krever en del innsats, men er mulig med koblingsskjema og olfa

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger ikke å flytte over navi-utstyret, da min bil også har dette originalt. Jeg kasta forresten ut skiten og monterte Kenwood navispiller med egen antenne. Tenkte kun på høyttallere m/ledninger og evt forsterkere. Blir nok litt av et prosjekt, dette! Men ligger stømmen til setene klar? Har kun el. ryggjustering på min. Memory gir jeg beng i å flytte over, stort sett bare jeg som bruker bilen :)

Er forresten dobble sidevinduer på delebilen. Noe vits i å bytte over dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mener det ikke er lagt opp mere ledninger enn nødvendig i disse, så mener du må flytte over det du trenger av ekstrautstyr ja

El justering som i fram eller bakseter? Om det er framseter må du koble opp et par ledninger ekstra i pluggen bare, men er en grei jobb på passasjersida, litt være på fører sida.

Men grei skuring, ikke noe er vanskelig med denne bilen :)

Anngående vinduene blir det litt mindre støy, men noe mere vekt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kun el.seter foran ja, bak er det kun varme som må kobles opp. Er det mye Can Bus styring på facelift D2? Virker jo betraktelig mer moderne interiøret i forhold til før facelift :) Så et siste spørsmål : hva skal til for å flytte over så jeg får F1- giringa på rattet til å fungere? Må vel kobles litt ledninger her også?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må klippe en del i ledningsnettet for å få alle funksjoner. må legge opp en del ledninger i b stolpene for elektrisk justerbare selefestene.

Om du har pre facelift blir det mye pes, da det ikke er samme versjon system på en del komponenter. men mener det skal være mulig å koble opp om man får over gir styringa og div hjerner.

D2 har ikke can styring, da dette er siste versjon uten can. derfor veier ledningsnettet i a8en ca 41 kg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Begge bilene er facelift, så da blir det vel litt lettere :-) beltehøyde justeringa tror jeg ikke jeg bryr meg om å flytte over. Sjelden denne brukes :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du selge fronten? trenger alt for å bygge om til facelift front. Panser, skjermer, fanger lykter osv.. og evt bakfanger,

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du har el ryggstøtte, så er elseter bolt on, alt ligger klart. Iallefall på a8 98 mod som jeg har

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har el ryggstøtte pluss korsryggstøtte, så da blir det vel lett :-) Vet ikke om jeg skal selge noe enda, tenkte å ha bilen stående ei stund. Er ikke så lett å få tak i facelift deler, så greit å ha om man skulle være uheldig :-) Derfor jeg fikk tak i delebil med samme farge også.

Apropos CANBUS, ser ut som om facelift har noen canbus funksjoner : http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_213_d2.PDF

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.