#1 Skrevet Juli 20, 2013 har en litt svak rasling fra motor. den høres bare når jeg står på tomgang og så og si ikke noe når jeg ligger sakte i 1-2 gir. høres aldrig når jeg kjører vanlig etter veien. som sagt bare svakt ved tomgang og når jeg kjører i trange gater på lavt gir. har sjekka litt og det virker som den høres best fra under bilen. lyden kan plutselig være borte og komme igjenn. er i hovedsak når jeg står på tomgang. ikke veldig lenge siden jeg bytta olje og filter. bytta olje og filter igjenn nå for 2 dager siden men lyden er ikke helt borte fordi såg litt i olja og såg ikke noe spon. har hele tiden kjørt på 5-30 edge fra castrol lyden er som lys dieselkakling. ikke noen hard banking. virker ikke som den følger turtal heller. mere diselkakling som lever fritt uten rytme. når jeg gir på sakte når jeg står på tomgang så slutter lyden rett etter jeg begynner å trykke på gassen.. har bytta til ko4hybrid, bedre manifold, bensinpumpe,3"testpipe,2,5 eksos etc skal mappe tirsdag over helga. har kjørt på max 1.1 i ladetrykk foruten da jeg monterte da n75 klikka å ga endel mye mere ladetrykk men merka det fort så etter det har jeg kjørt pent. har kjørt på 1.1 i lengre periode nå og det er nå i det siste lyden har kommet. noen som vet hva det kan være?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 21, 2013 Klimakompressor? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 21, 2013 vet det er lyd når den står på ja men dette er når den er av også.. litt mere støyende den klimalyden en den jeg har ellers 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 21, 2013 Strammeren til registerkjedet som begynner å bli slakt? Hadde det samme på min APU som hadde rullet 120K. Få ett verksted til å sjekke slakken og evt bytt strammeren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 21, 2013 Er ikke verre enn å ta av reima og høre da ? Så har du hvertfall eliminert det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 21, 2013 Strammeren til registerkjedet som begynner å bli slakt? Hadde det samme på min APU som hadde rullet 120K. Få ett verksted til å sjekke slakken og evt bytt strammeren. kan jo kansje være det ja=) får sjekke det! Er ikke verre enn å ta av reima og høre da ? Så har du hvertfall eliminert det. sant sant, får sjekke kjedet først så får jeg evt sjekke kompressor etterhvert. kjørte i dag å da hørte jeg det nesten ikke igjenn.. men har problemer med at ene bremsen fremme på sjåførside henger seg opp. skal være ganske ny kalipper og klossene er tykke. får evt demontere å smøre opp! hadde også problem med at det minka drstisk på bremseveska og fikk varsellampe. har fylt på igjenn og lufta via toppa på holderen. bremsene funker men henger seg opp av og til så når jeg ligger å flyter ligger trykket på rundt 0 istedenfor 4- ca.. bremsen blir varm og pedalen bygger ikke opp nytt trykk veldig fort.. bremsene funker men drar også litt til siden noen ganger når jeg bremser.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...