#1 Skrevet Juli 21, 2013 Hei Er det noen som vet om Götze stempel ringer er originale og er de like god som de møller selger? For alt jeg vet som kan det være de vw audi bruker? skal små trimme en 1.8t AEB motor så fant jeg disse til en grei pris http://viewitem.eim.ebay.no/4-Satz-beschichtete-Gtze-Kolbenringe-18T-20V-AEB-AGU-bis-180PS/280856725502/item 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 21, 2013 Det går jo for å være et godt merke. De du linker til passer til et lass med 1,8 motorer men det finnes en variant til BAM motoren (225 hk) som skiller seg fra de du ser på ved en annen type øvre ring. Du har sett på en med øvre ring i materiale KV 1 (Ductile Cast iron), utforming 001 (plain compression ring) og coating/behandling CK P (Chromium-Ceramic-Coated Phosphated). Settet til BAM er til sammenligning ST (steel), 005 (tapered ring) og PS P (Plasma spray coated Phospated). Vil tro det er stor forskjell på egenskapene på de to. Så da ser du at det er større forskjell på kvalitet mellom ulike typer innen samme merke enn mellom ulike kvalitetsmerker. Derfor er det avgjørende å vite hva man kjøper hvis man skal handle på nett slik. Dersom du skal legge mye penger i motoren totalt sett så kan det være smart å handle et sted du får god veiledning fremfor å spare et par hundrelapper. Husk at det tilkommer mva på salgsprisen+frakt, så da er det ikke sikkert du er så langt unna prisen i Norge. Ville feks sjekket med Ecconor eller noen andre som har solgt mye deler i Norge både til standard og trimmede biler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 22, 2013 takk før godt svar men må jeg ikje bruke AEB stempel ringer når jeg bruker aeb stempel? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 22, 2013 takk før godt svar men må jeg ikje bruke AEB stempel ringer når jeg bruker aeb stempel? Nei, du kan bruke hva som helst så lenge boring og høyde på de tre ringene er like. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...