#1 Skrevet Juli 24, 2013 Skal skifte viftereim og airconreim på bilen min ettersom de begynner å bråke en go del. Det jeg lurte på er hva som anbefales å skiftes i sammenheng med det? Servo trenger turtall av og til for å fungere uten lyd. Slakk reim? Samme med aircon, med en gang jeg slår på ac så. Begynner det å kyle. Det jeg tenkte var følgende: Viftereim Reimspenningsdemper Aircon reim Aircon reimhjul ( er dette nødvendig? Ny registerreim når jeg først tar ut fronten. (Snitter den gamle i to, trer på den nye, kutter siste rest av den gamle og trykker den nye helt på.) Er det noe jeg har glemt og er det noen som har gjort dette på en AVF motor før? 130hk pd 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 24, 2013 bytt regreim i sammeslengen, men ikke på den måten du beskriver her. Bruk spes verktøy, bestill på ebay, typ 250kr. eller egnet verktøy som bor for å låse kamdrev.. osv.. Finn på nett hvordan dette skal gjøres. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 24, 2013 Vet ikke om jeg hadde byttet aircon reimhjul, men frihjulet på dynamo er en fordel å bytte (dette røyk på min). Trenger en spesial-pipe til dette, kjøpes på ebay eller lånes av noen som har. For å bytte dette frihjulet, så må enten dynamo ut eller fronten av. For å få ut dynamo, må clutchen på vifta av (jeg ga opp å få dynamo ut, fant ut i etterkant hvordan det skulle gjøres ) Kort fortalt, stor fordel å bytte dette frihjulet når fronten først er av. Det med servo som hyler (reim), dette er jo samme reim som dynamo og skal strammes av demperen. Hylte fra reima på min også, da var det frihjul på dynamo og demperen som var på tide å bytte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 24, 2013 Da h.ar jeg bestilt begge reimene, strammehjul/demper og dynamo frihjul. Så satser vi på det blir bra. Kikker på reg.reima når jeg har den oppe og kjøper den bare lokalt eventuelt. Takk for svar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...