#1 Skrevet Juli 25, 2013 hei. skulle jo ha det så arti og montere 1.9bars wg fjær. skulle jo bunn å grunn ikke gjort det men gjort er gjort. laget en annen tråd ang dette. men nå har jeg en jævelig plystre lyd når jeg trør på og bikker aldri 1.3 bar.. ligger vell jevnt over 1-1.1 bar og bilen går merkbart dårlig. hadde 1.5 bar før jeg monterte 1.9wg fjær. er mtm 303chip+åpent filter og har nettopp byttet til high flow innsungslange! mener jeg har hørt en plass at den plystre/hyle lyden er fra en lekkasje i slangene? fant også litt slakk i turbo skovlan også vet ikke om det ble mere når jeg ladet 1.9 bar . var bare 2 test tura så stoppet jeg siden motoren kuttet. hvilken slange er best og sjekke før jeg tar evt en trykktest i annlegge? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 25, 2013 her er videoklipp av lyden. kommer i 2 gire på full gass! iriterende lyd! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 25, 2013 hei. skulle jo ha det så arti og montere 1.9bars wg fjær. skulle jo bunn å grunn ikke gjort det men gjort er gjort. laget en annen tråd ang dette. men nå har jeg en jævelig plystre lyd når jeg trør på og bikker aldri 1.3 bar.. ligger vell jevnt over 1-1.1 bar og bilen går merkbart dårlig. hadde 1.5 bar før jeg monterte 1.9wg fjær. er mtm 303chip+åpent filter og har nettopp byttet til high flow innsungslange! mener jeg har hørt en plass at den plystre/hyle lyden er fra en lekkasje i slangene? fant også litt slakk i turbo skovlan også vet ikke om det ble mere når jeg ladet 1.9 bar . var bare 2 test tura så stoppet jeg siden motoren kuttet. hvilken slange er best og sjekke før jeg tar evt en trykktest i annlegge? Denne... Eller denne... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 25, 2013 Eller så har du montert WG feil...? Kanskje prøve å montere tilbake, til org fjæra..? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 25, 2013 er orginal fjær på nå. men usikker på om det står rett i sporet den skal stå i.. men høres jo helt merkelig ut. har en ekstra wg som jeg evt kunne bytte til å se hva som skjer. den turbo innsugslangen er bytte til en helt ny fra 034 motorsport så må jo muligens være den ned til intercooler eller den under turboen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 25, 2013 Legg deg under bilen, på motsatt side av turboen, sitt under bilen, så er det en snodig slange, ligner litt på michelin-mannen, det er en VELDIG potensiell synder. Tok knekken på en sånnen med bare chip på min.. Det er slange med nr. 14 på tegning nr. 2 som Jan Henrik postet over her.(Ca midt i bildet) Går fra trykkrøret og inn på intercooler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 25, 2013 jørn vi finn ut om det e noen av slangan en dag hvis d e en slange så bestille du dæ bare d hær http://www.034motorsport.com/engine-components-audi-i5-20vt-silicone-intercooler-hose-set-aan-s4-s6-p-662.html 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 25, 2013 ja den slangen ser forferdelig ut. kansje man skal montere fmic på den ; p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 26, 2013 Den slangen tåler ikke orginal effekt en gang, blir morken og sprekker. Kan også være at wg fjør sitter skeift. Det skjedde på min, vips så spratt den på plass. Har også vært borti at noe som skulle være "1.9" bars fjær ikke ga mere grunntrykk en 1.2.. Måtte sette i 3 fjører i min for å få trykket til 1.7 i grunntrykk og resten justeres med kran;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...