audi s6 2.2t aan problemer med turbotrykk...

Anbefalte innlegg

hei. skulle jo ha det så arti og montere 1.9bars wg fjær. skulle jo bunn å grunn ikke gjort det men gjort er gjort.

laget en annen tråd ang dette.

men nå har jeg en jævelig plystre lyd når jeg trør på og bikker aldri 1.3 bar.. ligger vell jevnt over 1-1.1 bar og bilen går merkbart dårlig.

hadde 1.5 bar før jeg monterte 1.9wg fjær. er mtm 303chip+åpent filter og har nettopp byttet til high flow innsungslange!

mener jeg har hørt en plass at den plystre/hyle lyden er fra en lekkasje i slangene? fant også litt slakk i turbo skovlan også vet ikke om det ble mere når jeg ladet 1.9 bar . var bare 2 test tura så stoppet jeg siden motoren kuttet. hvilken slange er best og sjekke før jeg tar evt en trykktest i annlegge?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

her er videoklipp av lyden. kommer i 2 gire på full gass! iriterende lyd!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei. skulle jo ha det så arti og montere 1.9bars wg fjær. skulle jo bunn å grunn ikke gjort det men gjort er gjort.

laget en annen tråd ang dette.

men nå har jeg en jævelig plystre lyd når jeg trør på og bikker aldri 1.3 bar.. ligger vell jevnt over 1-1.1 bar og bilen går merkbart dårlig.

hadde 1.5 bar før jeg monterte 1.9wg fjær. er mtm 303chip+åpent filter og har nettopp byttet til high flow innsungslange!

mener jeg har hørt en plass at den plystre/hyle lyden er fra en lekkasje i slangene? fant også litt slakk i turbo skovlan også vet ikke om det ble mere når jeg ladet 1.9 bar . var bare 2 test tura så stoppet jeg siden motoren kuttet. hvilken slange er best og sjekke før jeg tar evt en trykktest i annlegge?

Denne...

S6aan.jpg

Eller denne...

S6aanII.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller så har du montert WG feil...? Kanskje prøve å montere tilbake, til org fjæra..?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er orginal fjær på nå. men usikker på om det står rett i sporet den skal stå i.. men høres jo helt merkelig ut. har en ekstra wg som jeg evt kunne bytte til å se hva som skjer.

den turbo innsugslangen er bytte til en helt ny fra 034 motorsport ;) så må jo muligens være den ned til intercooler eller den under turboen... : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legg deg under bilen, på motsatt side av turboen, sitt under bilen, så er det en snodig slange, ligner litt på michelin-mannen, det er en VELDIG potensiell synder. Tok knekken på en sånnen med bare chip på min.. Det er slange med nr. 14 på tegning nr. 2 som Jan Henrik postet over her.(Ca midt i bildet) Går fra trykkrøret og inn på intercooler. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja den slangen ser forferdelig ut. kansje man skal montere fmic på den ; p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den slangen tåler ikke orginal effekt en gang, blir morken og sprekker. Kan også være at wg fjør sitter skeift. Det skjedde på min, vips så spratt den på plass. Har også vært borti at noe som skulle være "1.9" bars fjær ikke ga mere grunntrykk en 1.2.. Måtte sette i 3 fjører i min for å få trykket til 1.7 i grunntrykk og resten justeres med kran;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.