Hvilken størrelse på BBS RS replika?

Anbefalte innlegg

Hei!

 

BBS RS er fett, og jeg forventer en ordentlig moralpreken her, men jeg kjører på allikevel:

 

VR6en min (for å få korrekt stuk) skal ha BBS RS replikafelger, med chromringer ytterst og et rødt senter.

Lommeboken min er ikke fet nok til å spandere ekte BBS RS felger på bilen som jeg betalte 10 000 for (Felgene koster nye godt over 20 000), så jeg har havnet på "Lenso BSX", som er en replikafelg.

 

Planen min er å få til et slikt stuk på min MK3 VR6:

wf-02.jpg

 

 

Så, for at dette ikke skal subbe, gnage, og gnisse så fælt på de norske landeveier, trenger jeg å vite hva slags felg-og dekkdimensjoner som er anbefalt for en Golf MK3 VR6 som skal ligge LAVT :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ett godt tips er å gå noe for som ser litt bedre ut enn Lenso felgen! Greit at det er replica og at de fleste ser det er fake uansett, men finnes da 100andre BBS RS replica felger som ser bedre ut enn akkurat den felgen der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde aldri trodd jeg skulle komme med tips til replica felger, men etter påpakk fra Kristoffer så skal jeg slenge ut fire bilder, så kan du selv se hvorfor jeg mener Lenso er den minst tiltrekkende felgen når det kommer til reps.

 

Lenso!

Lenso_BSX__Black.jpg

 

Dare RS!

dare-rs-pallet_zps27b35e9c.jpg

 

Calibre Vintage!

CalVintage.jpg

 

Speedtech RS! (får de hos P&R)

455769&width=5184&height=3888&resize_mod

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ah, Dare var mye penere...

Takk!

 

Beklager til dere, som jeg både sårer og strør salt i såret på, men jeg har ikke råd til BBS :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men, når man skal lavt og ut (Down, low and out) med en Golf MK3 VR6 - Hva slags felgdimensjoner er perfekt?

 

Her er et oppsett jeg fant på nett - Vil det være bra?

Felg:

16x9"

ET15

 

Dekk:

205/45/16

 

Jeg vil ha det slik, uten å subbe :)

_MG_1605.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil du ha ekte vare ligger det billige rs senter på ebay nå med 5x100. Så kan du bygge de slik du vil etter hvert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil du ha ekte vare ligger det billige rs senter på ebay nå med 5x100. Så kan du bygge de slik du vil etter hvert

 

Er det de 15" du snakker om?

Jeg hadde egentlig sett for meg 16" :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger ikke nødvendigvis å være dyrt med RS, snarere tvert imot. Finner du noen billige oppussingsobjekter kan du bare ta litt og litt ettersom du har råd. Alt er jo å få kjøpt nytt (sett bort fra senter), så er ikke deletilgangen det står på.

 

Ville aldri ha kjøpt felger med falske skruer, men det er nå meg. Klutch SL1 i 16" er et mye bedre valg i mine øyne:

403105&width=550&height=413&resize_mode=

 

Link.

 

Og 15" RS-senter kan brukes på 16" ytterringer og tønner, sett at det er ytterringer og tønner til det lille senteret (30 skruer).

 

Edit: Bilde av de overnevnte felgene på en MK3, dog i 15":

6982798018_65a052c184_o.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husker ikke om det var rs301, dvs 7.5-17 et 33 opprinnelig. 8 et 27 med 195/40 ser vel ikke galt ut, ev 8.5 eller 9 med 215/35

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

16x8, med ET27 da? :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer til å fungere finfint med litt valsing dersom du har planer om å gå lavere enn 40mm.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk, Mads :)

 

Nå har jeg fått tilbud på:

16x7

ET25

Tenker denne sitter omtrent like godt som sistnevnte? :)

 

Tenker det blir litt hjulbuevalsing, ja :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir ikke feil det heller, men regner med du vil ha litt dekkstrekk, og det blir ikke så lett med så smale felger, ikke med mindre du kjøper 165/40 eller 165/45 - noe som absolutt ikke ser bra ut, pluss at det bare er "drittdekk" å oppdrive i de dimensjonene (sett bort fra 165/45 Kumho som visstnok er greit). 8" er nok minimum, og det er det som kommer til å se best ut. 9" poker fort veldig mye på en Golf med "plus suspension".

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal være litt dekkstrekk ja, helst litt poke også :)

 

Men jeg har INGEN anelse om hvordan felgdimensjon som skal til :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har 8x17 et35 + 215/40 på min mk3 gti, og vil ikke si det er down low & out, så ville tro at 8+9x16 ville være en fin felg kombo da. Innpress vil jeg ikke si noe om, da jeg ikke vet hvilket innpress som funker på denne komboen. Er vel ikke så mye å gå på før det subber en plass. Er jo noen som vet dette bedre enn meg.

 

Ang dekkstrekk så hadde jeg vrengt på 195 på 8" og 215 på 9"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du kanskje noen bilder av stuket på GTIen din? :)

(Det er vel samme hjulbuer på GTI og VR6? Så, innpress er det samme?)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

3691130001_large.jpg[ATTACH=CONFIG]202350[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]202351[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]202353[/ATTACH]

3691130014_large.jpg

3691130012_large.jpg

3691130010_large.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Både fint og flott det der... :-)

 

Tror det kunne passet latterlig bra på min.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for det. Jeg selv kunne tenkt meg 8+9x16 i stedet for, men nå er ikke bilen i bruk lengre så blir ikke byttet noen felger med det første. I tillegg så var dette bruksbilen også, så måtte ha noe som kunne brukes normalt, derfor 17".

 

EDIT; Legg merke til at skjermbreddere er fjernet på min. Er jo originalt med breddere på GTi/VR6.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

195/40 på 8" blir grei strekk, det.

 

Du kan jo titte litt i denne tråden for å se om du finner en kombo som du liker.

 

Edit: Her ser du forskjellen på vanlig og GTi/VR6/"plus suspension":

mk3track-1.png

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe :-)

Jeg er desverre redd for at ekte vare er for dyrt for meg inntil videre...

 

Men, du skal ha takk for initiativet ditt! :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.