Bytte simring på mellomaksel Golf mk1 1.8 DX

Anbefalte innlegg

Hej allihopa

Ser ut som jeg har fått en aldri så liten lekkasje ved mellomakselen. Trenger litt assistanse på hvordan jeg skal gå fram for å bytte simring på denne.

Få av registerreim og det der har jeg gjort en gang før så det tror jeg at jeg skal få til. Det ser det ut for meg at det er en bolt som holder reimhjulet [1], og 2 bolter som holder selve akselen [2]. Jeg håper det ikke er nødvendig å ta ut hele akselen for å bytte simring? Noen som kan hjelpe meg med hvordan jeg går fram? : vinke :

mellomaksel_bolter.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ta av reimhjulet. så skrur du av de 2 13mm skruene. så bare tar du ut braketten som simmeringen siter i. bytter den, og remonterer i motsatt rekkefølge. trenger ikke ut med hele akselen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk! :) Det hørtes jo ut som rimelig grei skuring.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jada. men kjedelig med regreim styret som må times opp igjen

lite tips er og bruke hvit tusj på 2 tenner på hvert hjul, samt sette en prikk på reima immellom de tennene, så treffer du rett på igjen uten og måtte styre og tulle

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.