#1 Skrevet Mai 20, 2005 Hei ! Jeg skal skifte pollenfilter på bilen min. Kan noen bekrefte at de skruene som jeg har tegnet ring rundt vil løsne pollenfilter ? I så fall må jeg jo av med vindusviskerne ? hmm... Har lest her på forumet om en slags verkstedshåndbok for min bil som var laget av audi. Er det mulig å kjøpe en CD eller noe på møller med en verkstedshåndbok ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 20, 2005 Det er riktig at de skruene må ut ja. Du må demontere vindusviskere og tilhørende "deksel" under før du kan få ut filteret. Sånn er det bare Det finnes en bok fra Biltema... har den selv, men bruker en tysk i tillegg. RD 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 20, 2005 Ok ! Takk for svar ! Da skrur jeg av viskerne og hele "ruklet". Satser på at jeg ikke knekker noe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 20, 2005 Det er rimelig greit å skifte filteret. Liten fare for å ødelegge noe, men jeg må vel innrømme at jeg var noe overrasket over plasseringen første gang jeg skulle skifte det. Boken fra Biltema er en Haynes og er ganske bra i forhold til pris. Du kommer langt med den boken. Dersom du er god i teknisk tysk anbefaler jeg "So wird's gemacht" serien fra Delius Klasing forlag. Den er mer detaljert og har svært gode bilder. RD 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 20, 2005 I så fall må jeg jo av med vindusviskerne ? hmm... Er det mulig å kjøpe en CD eller noe på møller med en verkstedshåndbok ? Du må av med vindusviskere og deksel. Her er litt hjelp fra Mann+Hummel: http://www.mann-hummel.com/mf_prodkata_all/einbau/HBOSN09yFcw.pdf Service-cd får du fra http://www.bentleypublisher.com 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 20, 2005 Henger meg på her jeg ... Jeg har en S4 1992 modell sedan......Samme filter som på bildet 11 på den linken Sitter det på samme sted som A6 ?? Jeg fikk beskjed om at det filteret satt oppunder til høyre for denne "svarte boksen" ??? Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 21, 2005 Har prøvd meg oppskriftet der jeg også, men uten hell Stoppet på punkt 9....jeg har ikke noe mutter som jeg kan skru opp på boksen. Den er ingenting som jeg kan skru på. jeg kan se filteret hvis jeg bruker speil, men filteret er ikke det samme som det jeg har fått. "rillene" er noe forskjellig. Det står også noe med trykk og påfylling av 1100 gram +- 50 gram !!!! Hva kan det være ??? "svarte boksen" har nr 4A1 260 119. Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 21, 2005 Jeg vet ikke om du en gang har dette filteret montert i din bil. Det var ikke standard på tidlige modeller... i alle fall ikke på A6. Ut fra hva jeg kan se av delenummeret du oppgir, er det fordamperen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 21, 2005 Ronny: Takk... jeg tror også at jeg muligens ikke har pollen filter i bilen min. Leste det også på s-cars siden. Jeg har hos møller og spurte etter pollen filter. Fikk første gang ett rundt med nr 4A0 819 439 (439,- kroner) Fikk ett nytt seinere, som rektangulært med nr 4A0 819 439 A (184,- kroner) Det siste er ganske likt det filteret som ligger inni fordamperen boksen. Her var det umulig å åpne boksen omtrent.... Siden jeg har klima anlegg, så er det vel ett filter som bør byttes etterhvert ? Jeg følger ikke service på bilen, så ikke noe av filter med klimaanlegg er byttet siden jeg kjøpte den for ca 3,5 år siden.... Noe burde vært vel ha vært byttet ??? Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 22, 2005 3.5 år ja.... mitt var kullsvart etter 1 år 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 22, 2005 Du har sannsynligvis ikke pollenfilter på din 92-modell, de "rillene" du ser er overflaten på fordamperen. Har aldri sett en S4 med pollenfilter, min 94-modell har det heller ikke.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 22, 2005 Da kan det nok stemme at jeg ikke har pollen filter. Jeg kan høre med Møller om hvilken filter jeg burde bytte da (er sikkert ett rense filter i forbindelse med klima anlegget). PS! Det som er litt pussig er at i manualen som følger med bilen så står hvordan man skal skifte pollen filteret (ett rundt ett), men dette finnes jo ikke !! Takk for hjelpen gutter !! Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...