#1 Skrevet Juli 27, 2013 Jeg trodde at det var slik at bilen skulle bli "tyngre" på rattet alt etter hastighet? Er ikke langt unna at jeg kan blåse på rattet for å svinge. . Noen tips? Noen kjente feil etc? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 27, 2013 Har du servotronic eller vanlig servo? Servotronic er ekstremt lett på rattet ved lave hastigheter. Der kan man tenke seg flere kilder til feil som gjør at den ikke blir tyngre: Feil ved hastighetssignal, feil ved koblingene generelt, feil ved servotronichjernen eller geil ved tannstangas elektromagnet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 28, 2013 Har samme type servotronic som s6 95-97 Med relé 362 oppi motorrommet. . Tok ut dette uten å merke noen forskjell på rattet. .. (skal vel bli tyngre på tomgang hvis servotronic er utkoblet? ) Andre tips til hvordan feilsøking som kan avsløre mr. Feil? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 28, 2013 Prøv å ta av stikket på tannstanga og se om det er noe forskjell ? Mener å huske min blei tyngre på rattet når jeg gjorde det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 28, 2013 Stemmer det Jan sier, min var forøvrig superlett på rattet og uten servotronic. Sjekke spissingen kan og være noe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 28, 2013 Prøv å ta av stikket på tannstanga og se om det er noe forskjell ? Mener å huske min blei tyngre på rattet når jeg gjorde det. På tomgang eller når du kjører? Koblet den fra, men merket ingen forskjell på tomgang. Stemmer det Jan sier, min var forøvrig superlett på rattet og uten servotronic. Sjekke spissingen kan og være noe. Min er så lett på rattet at det er livsfarlig å bremse hardt om veien er sporete... Spissing? Blir bilen lettere på rattet av feil Spissing.. Forøvrig ble det foretatt 4 hjul kontroll på den rett før jeg kjøpte den.. å den er kjørt lite med siden da+ at den var like lett på rattet da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 28, 2013 På tomgang eller når du kjører? Koblet den fra, men merket ingen forskjell på tomgang. Ble tyngre på rattet generelt. Hvis det ikke er noe forskjell når du kobler fra tannstanga skulle man jo nesten tro at det lå inni tannstanga feilen da. Hvis det var en elektrisk feil som gjorde at du hadde full servovirkning hele tia så skulle det jo bli tyngre på rattet når du koblet fra. Hvertfall sånn det var på min. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 28, 2013 Den ble ikke no tyngre... det eneste jeg merka var at jeg måtte ta i siste 180 gradene på rattet mot høyre en gang før det løsnet.. Jeg fatter ikke hva det kan være... Er det noe stramme skrue ellrr etteller annet på selve pumpa da? Eller ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 29, 2013 Det kan være at torsjonstaven i tannstanga er knekt Da blir den mega lett på styringa uansett hastighet Eller om oljereturen er strupa på noe vis 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 29, 2013 Noen måte å finne ut det på? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 29, 2013 Ta ut inngående Aksel på tannstanga er vel eneste måte å sjekke torsjonstaven på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 30, 2013 Beklager å kuppe denne tråden, men du Geir virker til å ha greie på dette... Min A6 99' uten servotronic er latterlig lett på rattet når den er kald (ved utetemperatur fra cirka 10-12 grader og nedover), men kun til ene siden (siden det nå er så varmt har jeg glemt hvilken vei, men tror det er venstre). Andre siden er normal. Dette skjer hver gang, og går over etter cirka 1 minutt, da er den helt normal. Har vært sånn siden jeg kjøpte bilen for sju år siden. Men siden det kun gjelder ene siden er det neppe noe som blokkerer oljereturen min? Det har åpenbart sammenheng med temperaturen på servooljen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...