Rare elektriske problemer på en 94 modell Audi S2

Anbefalte innlegg

Hei,

har noen ekstremt rare problemer med min s2..

Har ordnet noen koblinger som var dårlige, og hadde samme problemet rett før dette også..

Når jeg setter strøm på bilen, dvs kobler på batteriet begynner det å pipe som om jeg hadde "glemt" å skrudd av lysene..

I tillegg virker det som det er ustabil strøm på bilen, ting er helt neddimmet i dashen, men skrur jeg på lysa så er det så lyst det skal være.

Plutselig viser den helt tom tank også, og lite olje..

I tillegg så er det ikke lys i display på AC og det kommer såååvidt av og til, jeg skjønner ingen verdens ting og har letet etter problemet som en gaaaal! Hva kan det være? Dårlig kontakt? Dårlig jording? Ødelagt relê? :S

Hadde satt så sinnsykt stor pris på om noen kunne hjelpt meg!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det der kunne høres ut som en dårlig jording. Ville tatt ut instrumenter å sjekket der til å begynne med, deretter sikringsboks og rundt der. Sjekk tenningslås også.

Mulig noen andre har noen bedre forslag. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar. Litt merkelig om det skal være jording også, da jeg ikke har gjort noe med disse. Men jeg kan alltids gå over å sjekke.. Er vel mange jordingspunkter på en slik bil. :)

Hvordan oppfører den seg om et rele er gåent?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde det vært et relé så ville den vel ikke åpnet og sendt gjennom strøm i det hele tatt..

Jeg hadde dårlig lys og bensin/temp som hoppet som en spedalsk ku... Min feil lå i jordinga i instrumentpanelet. Jeg hadde gått over alle jordingspunktene. F.eks i sikringsboksen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei, da er det mest sannsynlig jording.. Høres veldig likt ut.. Hvor satt jording til instrumentpanelet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter i en av de 3 tilkoblingene på den. Problemet satt i selve panelet, så enten må du lodde den om eller kjøpe ny.

Vil gjerne påpeke at jeg hadde kun problemer med selve panelet, ikke resten av bilen eller dashen, så se etter jordingspunkter rundt dashen din. :)

Enkelt triks kan være å sjekke med multimeter på noen av skruene eller jordingspunktene på instrumentpanelet og sjekke om du har kontakt mot jording et annet sted, f.eks. tenningslåsen din? Kan du enkelt se om det ligger en feil der. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner. Det andre som er så rart er når jeg bare kobler på batteriet så piper det som om lysa er på, og såååvidt det lyser og blinker litt AC displayet :S blææ, blir galen.. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres mer og mer ut som jordingsfeil...

Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det gjør det altså.. Er så j***** trangt også vet du, vanskelig å komme til å få måle å slikt.. Tenkte å se om noen kanskje visste hvor alle "jordingspunkta" var..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jordingspunktet til instrumentet sitter vel på A-stolpen, rett foran panseråpner.

Edit: Resten av dem:

Batteri-chassis (Rett ved kassa)

Motor-chassis (Høyre side av blokka, rett ved der slangene til oljekjøler kommer ut, 13mm)

Girkasse (Høyre side)

2x Innsug

Bagasjerom, venstre side

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk, skal gå over alle disse imårra!!

Flere som synst dette tyder på jordingsfeil ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle jordingene ser helt pene ut, har også sjekket over alle ledninger under sikringsboksen og det ser bra ut, spørst om det kan være selve sikringsboksen.. Har fått tak i fra en 90 coupe, og det ser relativt likt ut, utenom forskjellige rele osv.. Skal få testet å flytte over imårra.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hos meg etter mye feilsøking viste det seg at det var sikringsboksen som hadde fått seg en karamell og ikke var helt god. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.