Audi s4 c4 2.2 20 Vt hvor store dyser?

Anbefalte innlegg

Hmm, slik jeg forstår det:

 

Da det er ca 30% forskjell på E85 sin energitetthet i forhold til bensin, men med samme stoich, skal man i teorien kunne øke drivstoffmengde med 30% over hele registeret og oppnå samme forbrenning og tilnærmet samme effekt.

 

Endrer man itillegg tenningen slik at den blir mer aggressiv får man også høyere effekt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

i teorien er det nok ofte slik, men ville ikke banna på det i praksis :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

i teorien er det nok ofte slik, men ville ikke banna på det i praksis :)

 

Nei, det beste hadde jo vært ett fuel/tenning-map for akkurat dette oppsettet :)

Men E85 er tryggere enn bensin iforhold til bankefasthet så får håpe det er mer tilgivelig med ett slikt "ca" oppsett :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn som det er nå så fungerer jo alt som det skal...

 

Bensintrykket justerer jo også mengden drivstoff..

Jo mindre trykk jo mindre drivstoff

Am i wrong?

Jeg aner ikke hvorfor det bare blir levert 1 av 2 chipper.. men såvidt jeg har forstått så skal det være sånn..

 

Jeg ligger nå på 11,5 i afr og 2,5 bar i trykk (grunntrykk). Bilen fusker ikke og drar godt så du må gjerne forklare deg hva du mener med halvskummelt. Jeg tviler også på at han som leverte chipen som driver med dette på dagsbasis ville levert ut dette hvis det ikke var trykt (kun tenningschip). Eller hva? Jeg er åpen for innspill.

 

Kort oppsummert; jeg har kjøpt et kit som ifølge både selger og leverandør skal fungere til sitt bruk.

 

Det ser ut til at alt fungerer så da er jeg blank for at det kan være farlig å kjøre sånn.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen er vesentlig mer opptatte at alt skal matche hverandre, mens andre har forstått hva du skriver i tråden og jeg henger meg på de, jeg er enig.

Du har kjøpt et kit som du er blitt lovet skal passe og fungere, du har gjort noen tester og det ser ut til å være ok. Jeg kan være enig at det var litt pussig med bare tenningschip men ok..

 

Bensintrykket justerer mengden drivstoff, men over hele registeret, ihvertfall med en 1:1 btr/fpr

Bensintrykk skal justeres på 1barA, mao. dra av vakuum og juster grunntrykket på bensinen, sett så på vakuumslangen igjen.

 

 

Du skriver du ligger på 11.5 i afr med 2.5bar bensintrykk på 1barA. Jeg kjører ikke E85 så jeg er ikke kjent med korrekt AFR@WOT men det er blitt sagt 11.5-12 er bra og det er det du ligger på nå. Jeg sier kjør på.

 

 

 

 

Det som er viktig å se på er AFR under hele belastningregisteret og du har bredbåndlambdaen til å fortelle deg til en stor grad hvordan ståa er underveis og om du kjører rett bensintrykk.

Skal du justere mer ladetrykk så skrur du bare opp ladetrykket. Magrer den ut på slutten kan det hende at dysene ikke leverer nok.

Da trenger du å logge dysetiden din, denne forteller deg hvor nærme du er maks. av dysene, dette skal du lese av rett før turtallsperren på WOT i et høyere gir (3.gir er fint)

Er du nærme 100% duty-cycle kan du justere bensintrykket litt opp, dette vil gi deg mer drivstoff på topp, men også i mellomregisteret og på tomgang, bare så du ikke glemmer det.

Lambda vil ta seg av tomgang og cruising for å justere seg inn mot 14.7 (eller det mapet i chipen sier) Er dette en banebil er ikke dette så viktig.

 

(WOT = Wide Open Throttle = flat pedal)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uten at jeg har lest så voldsomt mye så vet jeg fra Opel C20LET tiden at triksing med dysing utenfor map som er tilpasset det funker dårlig.

 

Hjelper ikke så mye med nedjusterg BTR her og oppjustert der, til syvende og sist som ECU som bør avgjøre dette!

Ikke en skiftenøkkel og en skralle..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er jo "bensinmappet" jukset til med større dyser! noe som vil virke bra så lenge han ikke fyller bensin på tanken pga tennings chipen!

Så lenge du ligger på 11-12 under WOT ser jeg ingen problemer! pass på at den ikke magrer ut på topp!

 

(Husk at faren for detonasjon er større hvis feks motoren din en gang skulle koke!)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde aldri turt å levere ut et sånt oppsett:o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.