a4 b5 98. rakklelyder fremme h side, men ikke når lyd når jeg er borti bremsepedal?

Anbefalte innlegg

har rakklelyd/klunkelyd fremme ved H side på bilen når jeg kjører.

men ikke noe lyd når jeg så vidt tråkker på bremsepedalen?: klø :

noen som kjenner seg igjen i dette?

Har heller ikke jekk tilgjengelig til bilen og kjenner ingen i T.heim.

vet at nedre bærebru på den siden er litt dårlig, men det skal vell ikke ha noe å si?

så blir vell å kjøre jekk imorra.

skulle helst ha funnet ut hva som er galt og fått fiksa det, så jeg er velidg avhengig av å ha bil til å pendle til å fra jobb hver dag (9mil)

Mulig det er noen i Trondheim som kunne hjulpet også? så bare si ifra om du vil hjelpe en aldrende A4!:)

mvh

Vegard

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen fasitsvar på dette.

Beste er og få bilen opp i lufta/hjulet og kjenne etter slakke.

Du nevner at nedre bærebru er litt dårlig, samtidlig som du har klunkelyder fra den siden, så er det en god sansynlighet.

Øvre-bakre bærearmer er også glad i og bli slakke i.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja må nok skaffe meg en jekk imorra om jeg har tid.

synes det er litt merkelig at det skal være bærebruene som er litt dårlige, siden lydene blir borte når jeg er er så vidt borti bremsepedalen. for bruene har vell ikke noe med bremsemekanismen å gjøre?

ikke at jeg har så mye kunskaper om dette.

usikker på hvordan man kjenner forskjell på slakk og det som er normat..

vegard

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt merkelig at lyden forsvinner når du bremser ja.

Sjekk at du har bremsebelegg igjen på bremseklossene, evnt bremseskjold som tar i skiver eller noe slikt.

Løft opp bilen/hjulet, rakle på hjulet vannrett (uten rattlåsen på) da får du gjerne frem slakk i endeledd og øvre-bærearmer, men kan også få frem slakk i nedre.

Rakle på hjulet lodd-rett, da finner du fort slakke i nedre bære-armer, men også øvre dersom slitasjen er stor nok.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper hjulboltene er løse.. Er sånne symptomer da :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper og tror da ikke han har kjørt med løse hjulbolter over tid akkurat da..

Om det er problemer så vil jeg anta det rakler og styrer litt en liten stund, før hele hjulet faller av, ingen personlig erfaring, bare tipper det :o

Men sjekk da hjulboltene som Julian ovenfor meg her nevner.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal dra over hjulboltene før jeg frar fra jobb etterpå! Håper det bare er det som som er galt!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

var nok ikke løse hjulmuttre gitt. dro hardt over de etter jobb idag før jeg dra hjem.

når jeg dro hardt på h . side med hjulkrysset. hørte jeg dra skrangla litt bak dekket. så er bare for meg å skaffe meg en jekk snarest!:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk tårnlagere.

Bolten som ligger oppi tårnlageret å holder igjen demperen kan være løs.

Har selv erfart nøyaktig samme symptomer som du beskriver, å da var det dette.

Vet også at fjærene som ligger på utsiden av caliper skal hindre at klossene ligger å smårakkler.

Ville også sjekket dette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøvde å skru i alle mutterne som satt i tårnet fra motorrommet, men fikk ikke rikka de en eneste millimeter.

så jekka opp bilen og kikka litt rundt.

bremsene så fine ut og hadde mye igjen på de. var heller ikke noe som så dårlig ut heller untatt denne:

se video.

http://s300.photobucket.com/user/vegardaka/media/47BC1EFA-B631-4ADB-92F0-57CFB72CED78-8845-00000767C4C45AD9_zpsfc80b5ac.mp4.html

er det drivleddet som synger på siste værs?

V

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

for meg virker det som det er girkassen som lager lyden, da du bare vrir frem og tilbake. Ta en ny video, der du roterer flere runder samme retning.

men Sindre mente nok bolten som sitter i toppen av demper, altså må du løsne dempertårnet fra bilen for å komme til :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

åja, kan ta en nye video når det ikke regner her:).

men idag har jeg ikke hørt en eneste lyd. selv om jeg har kjørt 9 mil idag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.