irriterende feil under kaldstart

Anbefalte innlegg

Har en Audi A6 1,8T AWT 4b/c5.

for en liten stund siden så skulle jeg starte bilen en morgen. Da har jo bilen stått en stund, og på starten så piper det veldig også plutselig så gir den seg etter 5-10 sek (den pleier å gjøre det under kaldoppstart)

Når dette skjer noen ganger så får jeg da en motorlampe. Leste av den og fikk vite at det var "incorect flow". Forhørte meg litt om hva den lyden kunne være og fått høre at det kunne være sekundærpumpa. Jeg har ikke akkurat det beste innen feilsøker men jeg byttet da selvfølgelig den siden den skulle ha noe med kaldstarten å gjøre. Byttet også den trykkventilen eller hva det heter som iallefall sitter på luftfilter boksen. Skulle da starte den opp når jeg forsikret meg om at bilen hadde stått en stund, og den peip igjen. Kontrollert også slangen som går ifra sekundæren og inn til luftfilter boksen men helt tett og fin. Dobbel sjekket om den sitter skikkelig og det gjør den. Så da lurer jo jeg da på om dere har vært borti dette noen gang? hørt det er kjent problem det med sekundær pumpa, men at den pipe lyden fortsatt er der i noen sekunder etter den har blitt byttet? om det kan være noe annet som tuller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan være veldig mye som tuller, det aller beste du kan gjøre er og få tatt en diagnose-test på bilen din, det vil fortelle deg mye mer enn og drive og skifte deler her og der bare på hva en 'tror' kan være galt.

Ikke no gammal forgasser eller mekanisk innsprøytning dette, så her kan det være mye feil som, tempføler, luftmassemåler, dyser, gasspjeld osv.osv.osv..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tatt diagnose på det men får ikke skikkelig svar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.