Anbefalte innlegg

Burde jeg velge 440 dyser uansett oppsett på min nybygde KR motor?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Avhengig av om du skal ha 290 eller 700hk så er de enten passe eller alt for små :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Motoren er bygget for å tåle mye effekt,men tenker kun å ta ut 230-250hk.

Er kansje dumt å bruke 440 dyser til såpass liten effekt?

Har s2 dyser liggende.

Vurderer å bruke digi.1

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har 320cc dyser hvis du ønsker og gå ned ett hakk. De skal funke bra til ca 250 hk i 8V hvertfall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

viktigste er ikke selve størrelsen på dysa alltid, men og ha programvare som står i stil til hvilke dyser du faktisk kjører! :)

 

har du et bra program for 440cc, så bruker du det. da har du litt og gå på i framtida.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så det vil f.eks.si om man monterer 440cc dyser i en standard G60 motor/ motorstyring,at dette ikke har noe å si ,men at man kun har forberett motor for mer effekt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei, du må ha programvaren for det. ellers vil den drukne. mulig klønete forklart av meg

 

men om du har 440cc dyser på et 16vturbo oppsett. så betyr det ikke at du må maxe ut alle dysene, men legge seg på et nivå hvor du har akseptabel duty cycle på dysene. bør aldri kjøre max. greit og ha litt og gå på. har du 440dyser på f.eks G60, så kan sprutet mappes med disse slik at de åpner relativt mye kortere..

 

jeg er elendig til og forklare :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nok jeg som ikke har god nok innsikt i dette.

Så da bør jeg like greit kjøpe 440cc dyser fremfor å bruke s2 dysene,da jeg uansett må mappe?

 

Vurderer å bruke digifant 1. da dette er ganske driftsikker sak.

Er det noen som har brukt s4 gasspjeld på 16vt?,må jo moddes litt med tanke på trykk/vakum til ECU(sette inn nippel )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

440 dyser på 3.5 bar trykk fungerer fint Silvern. Prøv Green giants fra Volvo da Ford Green tops er laget for 8v motorer

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.