#1 Skrevet Juli 30, 2013 Burde jeg velge 440 dyser uansett oppsett på min nybygde KR motor? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 30, 2013 Avhengig av om du skal ha 290 eller 700hk så er de enten passe eller alt for små 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 30, 2013 Motoren er bygget for å tåle mye effekt,men tenker kun å ta ut 230-250hk. Er kansje dumt å bruke 440 dyser til såpass liten effekt? Har s2 dyser liggende. Vurderer å bruke digi.1 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 30, 2013 Jeg har 320cc dyser hvis du ønsker og gå ned ett hakk. De skal funke bra til ca 250 hk i 8V hvertfall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 30, 2013 viktigste er ikke selve størrelsen på dysa alltid, men og ha programvare som står i stil til hvilke dyser du faktisk kjører! har du et bra program for 440cc, så bruker du det. da har du litt og gå på i framtida. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 30, 2013 Så det vil f.eks.si om man monterer 440cc dyser i en standard G60 motor/ motorstyring,at dette ikke har noe å si ,men at man kun har forberett motor for mer effekt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 30, 2013 nei, du må ha programvaren for det. ellers vil den drukne. mulig klønete forklart av meg men om du har 440cc dyser på et 16vturbo oppsett. så betyr det ikke at du må maxe ut alle dysene, men legge seg på et nivå hvor du har akseptabel duty cycle på dysene. bør aldri kjøre max. greit og ha litt og gå på. har du 440dyser på f.eks G60, så kan sprutet mappes med disse slik at de åpner relativt mye kortere.. jeg er elendig til og forklare 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 30, 2013 Det er nok jeg som ikke har god nok innsikt i dette. Så da bør jeg like greit kjøpe 440cc dyser fremfor å bruke s2 dysene,da jeg uansett må mappe? Vurderer å bruke digifant 1. da dette er ganske driftsikker sak. Er det noen som har brukt s4 gasspjeld på 16vt?,må jo moddes litt med tanke på trykk/vakum til ECU(sette inn nippel ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 30, 2013 440 dyser på 3.5 bar trykk fungerer fint Silvern. Prøv Green giants fra Volvo da Ford Green tops er laget for 8v motorer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...