#1 Skrevet Juli 30, 2013 Har hatt passaten min i litt over tre år nå (1.9 TDI). Den er registrert 1997 men er vel strengt tatt en 1998 modell. Siden jeg kjøpte den har det ikke vært lys i bilen (sol hele døgnet, la ikke merke til sånt). Utenom det har det vært ganske greit med enkelte små mekaniske problemer. Men det siste året har jeg hatt diverse elektroniske problemer. Følgende: 1. Bilalarm går plutselig 2. Ingen interiørlys 3. Vindusheisene har plutselig fungert av seg selv og åpnet alle uten at jeg var i nærheten. Hjalp heller ikke på at det snødde den dagen. 4. Vindusviskerne, når de skal gå i "0" så går de ca. 8 ganger før de stopper. De stopper da gjerne hvor som helst på ruten. STOR plage. 5. Ingen strøm i sigarettenner. Punkt 1 og 3 er en god stund siden nå og er ingen plage men kan kanskje gi en indikasjon på hva det kan være. Punkt 2, 4 er punktene som VIRKELIG plager meg. Har koblet den til vagcom. Fikk diverse feil som jeg slettet. De har ikke kommet tilbake. De feilene var relatert til comfort modulen som jeg har prøvd å bytte i håp om at det var problemet, noe det ikke var. Så har jeg prøvd å se litt på ledningene som går under gulvet på førersiden. Disse ledningene ser bra utenom et par som var revet av. Skjøtet disse men problemene var fortsatt der. Har noen en god ide om hva det kan være og noen eventuelle tiltak? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 30, 2013 Nr 1 og Nr 3 kan være at kodinga i nøkkelen begynner å kødde. Svigerfar har akkurat samme bil og samme problemene og var hos et firma på Kolbotn og fikk koda opp ny nøkkel og problemet forsvant. Nr2 : Sjekk sikringen. Funker ikke det så skru ut taklampa og sjekk om kontakplatene på baksiden har løsna. Skjedde på min da dama voldtok brytern på taklyset. Nr 4: Visker releet har tatt kvelden eller pussermotoren 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 30, 2013 Glemte å nevne at jeg har sjekket alle sikringene i det lokket når man åpner førerdør. Tipsene ser grei ut, skal sjekke ut! Vet du forresten om det sitter noe styring i pussermotoren? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 30, 2013 Du har ca 9 irrede kontakter under gulvet ved førersete. Mulig en inni boksen til komfortstyreenheten 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 30, 2013 Du har ca 9 irrede kontakter under gulvet ved førersete. Mulig en inni boksen til komfortstyreenheten Har hatt komfortstyreenheten ute og den så egentlig ganske bra ut. Kontaktene med det samme Har bare funnet en kabel i det "område" som har vært irret. Men etter å ha reparert den så har ikke den gjort noe til eller fra som jeg har lagt merke til ... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...