Oljelys kommer på(blinker ikke!) mk2 Jetta 16v

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har et problem med Jettaen, når jeg setter på tenningen skal jo oljelyset blinke for å indikere 0 trykk, det gjør det ikke. Da jeg starter bilen og lar den stå på tomgang kommer oljelyset saaakte på og ligger og dimmer (BLINKER IKKE...), forsvinner med en gang jeg er borti gassen . Hva er det som gjør dette ? Har også problemer med at når den er varm og ligger rett over 2000 rpm så blinker oljelyset og buzzeren går av, forsvinner med en gang jeg toucher gasspedalen... Slitt oljepumpe ?

Har lest litt forskjellig rundtom på nettet men kommer ikke frem til noe svar. Kansje speedometeret som er gått adundas ? Vet det er en sak baki der som styrer diodene osv.

Hjelp settes pris på :D

-Magnus

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mål om både høytrykk og lavtrykk bryterene opner og stenger som de skal.

Ene er på toppen på oljefilteret og den andre er på førersiden av toppen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sjekket litt opp her nå. Har brukt ene hullet i oljekjøleren til en oljetrykksmåler. På tomgang ligger den rundt 1BAR og ved ca 2500-3000 omdr. ligger den rundt 4BAR. Den har jo oljetrykk men noe sier meg at oljepumpen er dårlig... Har også lest at det kan være selve speedometeret som er feilen. Oljelys skal vel blinke og ikke bare lyse? :S

Lavtrykksbryteren fungerer som den skal. Lys i testlanpe når tenningen er av og ikke lys bår bilen går.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.