handle ny topppakning til 1.9tdi - forskjelling tykkelse?

Anbefalte innlegg

hei, skal handle topppakning sett til golf'en 1.9tdi 150 hk (arl) men så er det 3 forskjellige tykkelser.

da kommer spørsmålet, hvorfor er det 3 forskjellige størrelser? og toppen min skal planes, eneste fornuftige jeg kom på,

som hadd med sammenhengen. og så ser jeg i etteritid at det er snakk om 1 til 3 hull med forskjellige tykkelser

Mvh Stian S

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har med toleranser i bunndelen (hvor mye stempelet stikker over blokka når det er på topp). Planing av topp har ikke noe å si for toppakningstykkelse så så lenge du ikke rører bunndel er det bare å hive på en ny en med samme tykkelse (antall hull) som den som står på originalt.

Ikke vær fristet til å hive på en 3 hulls bare for å være sikker for hvis den er for tykk blir motoren hardere å starte og mindre effektiv

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei, den fristelsen har ikke slått meg iheletatt, vil ha den hestan som leve i motoren idag..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Planing av topp har ikke noe å si for toppakningstykkelse.......

Riktig det, vel og merke dersom planinga er gjort av folk med peiling da man alltid må frese ned setene/dreie ned ventilene like mye som toppen reduseres. Dermed vil ventilene stikke like mye ut fra toppen og derav like dypt ned i ventillommene i stemplene som tidligere.

Ellers risikerer man med samme pakning som før at det er riktig klaring mellom topp og stempel men for lite mellom ventil og stempel.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er såpass god klaring mellom ventil og stempel med originalkam at det uansett ikke blir noe problem. Men med annen kam derimot så kan det bli et problem ja.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.