Drivledd A6 C5 1,8t quattro

Anbefalte innlegg

Hei.

Tenkte å lufte et lite problem jeg kom ovenfor idag. Samboeren skulle hjem fra jobb i efta, men ved akselerasjon etter ei fartsdump var det ikke noe framdrift, som at den sto i fri.

Da jeg kom dit satte jeg den i gir og slapp cluchen uten at bilen flytta på seg. Ingen ulyd eller raklinger. Tok opp panseret og så at høyre drivaksel gikk rundt, så slo meg til ro med at ytre drivledd hadde gått.

Vi fikk tauet den hjem og da prøvde jeg den igjen for morroskyld før jeg skulle dytte den inn i garasjen. Da gikk den igjen!

Kjørte meg en liten runde og testa den og alt var som det skulle. Ingen ulyd heller.

Jekka opp på den siden og prøvde å vri hjulet rundt, men var ingen indikasjon på at drivleddet var defekt. Skulle tro at hele leddet var "sprengt" i filler eller splines, siden akslingen gikk rundt mens bilen sto rolig da jeg henta den.

Er det noen mulighet for at leddet kan slippe på noen som helst slags måte, for så å "sette" seg igjen? Noen som har vært borti noe liknende?

Byttet mansjetten for et par måneder siden, men var ingen skade/slitasje på leddet som jeg kunne se.

Skal demontere og sjekke drivleddet, men tenkte å høre her først om noen vet hvordan dette kan ha seg?

Innspill og tips tas imot med takk :)

Stian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.