Anbefalte innlegg

Har en 95 Audi A4. I går startet problemene med låsen. Kom fra jobben, låste opp bilen, og den låste seg igjen med en gang. Prøve en gang til, samme resultat. Holdt nøkkelen i åpen stilling mens jeg åpnet døren, da fikk jeg opp den døra, men alle de andre var fremdeles låst. Åpner jeg innen ifra så får jeg opp den døra jeg prøver på.

Når jeg kom hjem var problemet borte.

Kom fra jobben i dag, og bilen var åpen! Til tross for at jeg var sikker på at jeg låste. Forsøkte å låse, og den låste seg opp. Satte meg inn, og kjørte. Prøvde å låse innenifra etter 2 min. Det gikk. Kom til butikken, og den begynnte å låse seg automatisk, slik som i går.

Noen som vet hva dette kan være, og hvordan jeg fikser det?

Bilen har standard sentrallås, ingen fjernstyring. Skal skru opp bagasjelokket og sjekke nå, så ut som om det hadde kommet vann på innsiden av lokket når jeg åpnet det på mandag, men har ikke fått sjekket ennå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Temelig sikkert at det er micro bryteren i bakluka. Ta av kontakten til denne og prøv noen dager.

Dette er en vanlig feil på disse bilene. Bryteren koster 150-200,- ny.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skrudde opp bakluka i går, og problemet var ganske åpenbart. Pakningen rundt låsen var gåen så det rant vann inn på elektronikken til sentrallåsen. Koblet av kontakten, og alt fungerer bra (kjøper ny pakning på mandag, og kobler til kontakten igjen da). Det eneste jeg har mistet av funksjon ved den utkoblingen er muligheten til å låse opp og igjen hele bilen via bagasjelokk låsen. Hadde jeg vært lat kunne jeg ha levet med å ha det slik det er nå :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du bør bytte bryterdelen også. Har den først begynt å kødde gir den seg ofte ikke. Får da ofte problemet i fuktig vær o.l.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk. Prøver å få med en bryter også nå jeg handler :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.