Motorbytte - Audi A4 B5 1,6 Til 1,8T Trenger Hjelp

Anbefalte innlegg

Hei !

Jeg har en Audi a4 b5 1,6 1995 modell , som har streiket.

Lurer derfor på og godkjenne den med 1,8t motor , Men trenger tips om hva som må til.

Gjerne kom med tips om hvordan jeg skal få til dette og hva jeg trenger !

Takk på forhånd :D

Mvh Morten

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det enkleste er jo å kjøpe en bil som allerede har 1,8t, men hvis du absolutt vil bygge om så er en delebil en god løsning. Da har du alt du trenger og flytter over det som må over (motor, gir, el.nett, bremser, eksos +++)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Støtter innlegget til Freddy. Jeg har akkurat bygget om en Audi A4 2000mod fra 1.8 APT (sugemotor) til 1.8T AEB. Her dukker det opp mange utfordringer, spesielt hvis man vil bygge så originalt som mulig med alt av sensorer og kontakter. Det er ikke mange ledninger som skal koples til for å få motoren til å gå, men litt av moroa er jo at det matcher ledningsnettet i bilen, som også kan byttes selvfølgelig. Vurder om bilen er verdt en ombygging fremfor å kjøpe en 1.8T, få i så fall tak i en delebil fra samme årstall. Det kan du spare mye hodebry med. Godkjenning av et slikt prosjekt kjenner jeg ikke til (går ut fra at det vil gjøre det enda mer aktuellt å kjøpe en 1.8T).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legger til at i de tilfeller det kan "forsvares" å bygge motor i en bil er når bil/karros ikke er levert med motor som ønskes, eventuelt for å bygge en ren banebil. Eksempler på dette er VR6 motor i Golf 2 eller A4q karross med 2,7bit som banebil (gunstigere å bruke et billigt A4q karross og slippe nedi en V6'er enn å kjøpe en S4 å rævkjøre på bane). Dette er min mening da. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.