#1 Skrevet August 4, 2013 Foreldrene mine har en Caravelle, denne har batteri under førerstolen. Under kjøring i går utviklet det mye sterk lukt, og når de stoppet motoren, kunne de høre "freselyd" fra batteriet. Bilen har Webasto orginalt, samt at den har et elektrisk Recaro-sete bak for handicappet person. På denne bilen er verken Recaro-setet eller Webastoen i bruk, kan jeg koble fra dette batteriet fullstendig slik at bilen kan kjøres, eller går det noe annet utstyr inn på her? Er visstnok en 6-7 kabler inn på batteriet... Noen som kan gi meg et kort sammendrag av hva dette batteriet er til? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 4, 2013 Er det et ekstra batteri? Er det et ekstra batteri så kan du ta av minus polen på det så kobles det bort, men alt utstyr drives fortsatt men da at det normale batteriet. Mulig at enten batteriet er tørt eller at bilen lader for mye? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 4, 2013 Hei Hans. Er litt usikker på om det er et "hjelpebatteri", eller hva. Men regner med at det er et batteri for drift av parkeringsvarmer, slik at ikke hovedbatteriet tappes..? Står en vedlikeholdslader like ved det batteriet. Det sto under førersetet, det er ordinært batteri under panseret. Har tatt det ut, var ikke mulighet for vannpåfylling, og ikke noe statusindikasjon. Koblet til lader, fikk opp varselsymbol, så tenker det er kassert. Bilens "vitale funksjoner" virker som normalt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 6, 2013 jeg villa ha sjekket hvor mye dynamoen lader. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 6, 2013 Takk for svar folkens, skal be han få sjekket hva dynamoen lader når han får mulighet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...