Hjelp Audi RS2 stoppet/gårdårlig max 1500rpm før den dør

Anbefalte innlegg

Heisann...så lenge var jeg en ny Audi eier med RS2 i himmelen.

Bilen døde på veien fra Dahles auto idag kl 16.15 på vei hjem etter noe småfix.

Dro ut av en rundkjøring(rolvsøyveien) opp i ca 80 km/t gira 5 og bilen døde gav max 1500 rpm med full gass. Slapp gassen og bilen døde totalt. Ved å starte bilen på nytt funker bilen normalt i 1 sec gir gass som normalt før den "dør" bare begynner å spytte ut masse uforbrent bensin, men motoren går.... Trodde det kanskje var luftfilteret eller noe som hadde hoppet av slik at den fikk for mye luft eller noe, men var ikke dette. Noen som har en ide hva d kan være ? Litt kjedelig med tanke på treffet imorra : gråter :

Eller noen i fredrikstad som kunne ytt litt nødhjelp ? Er nemlig helt grønn :confused:

Send pm med telefonnummer så tar jeg kontakt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kunne jo ha prøvd å ringt Jonus...Men han er vel på GateBil..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel titta litt mer på det idag, hadde flaks en mekaniker var tilfeldigvis på Dahles auto når jeg og en kammarat var der og titta på RS2'n...

Vel sota og hosta som før, men den går i det minste.

Men den går kun på 4 sylindre tenner ikke på den bakre, men får bensin og spytter ut masse uforbrent bensin :o

Noen som har peil på hva som evt kan være feil ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Muligens en kanal på en tenningsmodul som er defekt. Følger du ledningene fra coilene sitter det 2 stykk tenningsmoduler på torpedoveggen. Det er 6 inn\utganger tilsammen på disse, med andre ord så er det en ledig inn\utgang for en evt. 6 sylinder.

Prøv å bytt disse tenningsmodulene med hverandre. Om da f.eks (tipper jeg) syl.2 blir uten gnist, er den denne kanalen på tenningsmodulen som er gåen. Bytt over ledningene fra den defekte kanalen til den ledige kanalen, og den vil gå på alle 5 igjen (om den ledige kanalen er brukt før da)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tatt motorvask nylig? Opplevde noe lignende, og det kom to dager etter motorvask. Det var kondens rundt en plugghette på en sylinder, og da ble bilen helt håpløs å kjøre..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nope fikk bilen for 2 uker siden hadde den på service forrige fredag, bare en eller annen duppeditt føler eller noe som skulle byttes på fredag og 2 dørlåser. Kommer 6 km fra forhandler(audi merkeforhandler) og motoren bare dør etter litt akselerasjon ut av en rundkjøring : bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har noe av det samme kukeriet med min 80 2.0e.

fusker og stopper i fuktig vær.. har vært fin en god stund nå, men kukinga begynte i helga igjen etter tungt regnvær.

gir gass og så fusker den litt før turtallet går rett i bakken. må ruse og slure på clutchen for å komme noe sted. noen ganger blir den fin etter litt rusing, andre ganger dør den helt og jeg må bli taua videre.

helt håpløst.

har bytta bensinfordeler, luftmengdemåler, bensinpumpe, div slanger, luftfilter, bensinfilter, en tempføler. rotor og fordelerlokk, spenningsregulator med børster og noe annet greier..

dette hjalp tydeligvis ikke :/

fatter ikke hva det kan være.

kommer til å følge med i denne tråden :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil tro at den ene coilen din er gåen..... har hatt det samme problemet på min S2 og på en S4 jeg hadde tidligere... Fusker bilen din på tomgang ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel ja hoster og harker og ingen reaksjon når jeg nappa ut bakre coil greie så virka som om det ikke var noe tenning der...men den står nå hos Dahles auto og skal hente den på fredag når jeg kommer fra jobben så får jo ikke sjekka nå. Jobber på vestlandet og bilen er i sarp og SKAL være klar til lørdag : bråk :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan gikk dette?

Har så å si akkurat samme problem selv nå, motoren kutter på 1500rpm.

Får ringe å bestille verkstedtime i mårra..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.