#1 Skrevet August 5, 2013 Hei! Jeg skal ta og overhale bremsene mine foran, tenkte å kjøpe nye bak for å få ny håndbrekk mekanisme. Men er litt usikker på hva jeg trenger til å overhale de, også er jeg på jobb så har ikke mulighet til å sjekke hva jeg trenger. Om det er noen så vet det hadde det vært fint med litt hjelp! Ut av et jeg har funnet ut trenger jeg dette: http://seekpart24.com/bosch/repair-kit-brake-caliper-1987470287?c=100807 http://seekpart24.com/trw/repair-kit-brake-caliper-sp7250?c=100807 Nye kalippere bak: http://seekpart24.com/trw/brake-caliper-bhn225e?c=100807 Ser dette rett ut? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 6, 2013 Ser bra ut. Kjør på! Har vært med på at stemplene kan ha store krater etter rust o.l, så da blir det ikke tett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 6, 2013 Jeg kan bestille nye stempler forran og da! Da skal vel alt gå bra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 6, 2013 Har akkurat tatt denne jobben på caliperne foran på cabben, (80'n) og etter demontering fant jeg ut at stemplene var rustne så jeg bestilte disse også. Nå er alt som 'nytt' med to strøk sort Hammerite og nye klosser og pakninger! Ble knallfint, brukte Budweg repsett fra Bilxtra og stempler fra seekpart. Må ta caliperne bak også, kjøpte stempler til de også.. Er sikkert temmelig like som dine, men jeg tar sjansen på selv-fix! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 6, 2013 Koster ikke et stempel nesten tilsvarende som en helt ny kaliper på seekparts? Jeg skulle bytte på en A4 B5 1.9 og da var det 10€ i forskjell på kun stempel og komplett kaliper med stempel... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 6, 2013 Nei, er nærmere halve prisen. Kan være du har større bremser enn meg? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 7, 2013 Var faktisk dyrere: Stempel 67€ Caliper 52€ med pantedel 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 7, 2013 Ville kanskje tatt med gliderene bak når du først var i gang ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 7, 2013 Jeg fant billigere stempel? Stempel 37,20 € Er det denne du tenker på eller bare disse? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 7, 2013 Er det denne du tenker på eller bare disse? Skal holde med bare selve gliderene hvis ikke alt sitter fast. Er ikke sjelden det skjer at alt har rusta fast bak der 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 7, 2013 Har ikke mulighet til å sjekke det, det så er så dumt.. Men i og med at ene bremsen henger litt så anbefaler du å bytte hele? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 7, 2013 Det tørr jeg ikke si uten å ha sett på det altså Er jo ikke vits å bytte hele hvis den ikke er defekt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 7, 2013 Nei, du sier jo noe der Men kan det være bremsen henger pga den er fast rustet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet August 7, 2013 Det kan være en årsak ja. Men kan jo også være calipperen som er defekt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet August 8, 2013 Tror jeg bare tar å bestiller alt nytt, da skal det hvartfall virke skikkelig! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet August 8, 2013 Ikke noe tvil om det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet August 8, 2013 Tusen takk for god hjelp! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...