Anbefalte innlegg

Er det verre og montere denne enn en org manifold? Og hvordan er den kontra en org rs2?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil den funke? Ja, til en viss grad. Flower vel noe i nærheten av en org Rs2 på tross av sine svakheter.

Er det et bra produkt? Nei, formen disse er støpt i er mildt sagt dårlig, stålet er dårlig og det mangler deler av kollektoren inni på SAMTLIGE kopier. Du er ofte nødt til å slipe bort kanter og rester etter støp.

I tillegg er du med å snyter han som har laget den originale, Carsten Wagner, for en del kroner.

Alle kopiene kommer fra samme plass(kina), støpt i samme form. KSR selger vel også disse fortsatt.

Her har du originalen:

WAGNER TUNING

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal ha 380 oppsett på min Audi 90 og da lurer jeg på om en kina kopi er godt nok?

Jeg kan jo kjøpe 4 kina kopier for prisen av 1 Wagner.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har akurat kjøpt en fra jap parts. den hadde veldig bra passform og ser meget bra tigget ut er til og med cnn makinert. 1800 kr pluss 500 importavgift levert på døren :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De har kopiert wagner så de er jo helt like, bare grovere støp. Kanskje wagner har gjort om på sine.

Om wagner hadde senket prisene sine så hadde de nok solgt flere. Er jo bedre å handle grenrør fra krb eller lage selv enn wagner.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er manifoilen fra qwt også en wagnerkopi fra kina?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo bare å se på bildene. Alle som selger "Rs2 evo" er kopier av wagner.

De har ikke "bare kopiert dem", de bruker dårligere materialer for å få prisene ned. Den vil nok ikke sprekke med en gang, men den blir fortere "sprø".

En av grunnene til at Wagner sin er dyr er OEM+ kvalitet på materialer, men de har jo også brukt ressurser på utvikling.

Har selv liggende en av hver type, der kopimanifolden aldri skal i nærheten av min bil. Har planer om å få begge flowtestet for å sjekke hvordan de funker.

Det vil selvfølgelig fungere helt greit til et 380 oppsett etter du har slipt bort alle kantene, men etter min mening er det useriøst å selge slikt i Norge til folk som tror de får kvalitet for lav pris.

manifold_fault2.jpg

manifold_faults.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte kopi som er helt lik den originale. Perfekt passform, fine kanaler og kollektor. Funker meget bra sålangt. Kjører 400hk oppsett

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står kopi på min Audi 90 med s2 motor og den er helt annerledes enn qwt og ksr sin, så finnes tydeligvis flere typer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står kopi på min Audi 90 med s2 motor og den er helt annerledes enn qwt og ksr sin, så finnes tydeligvis flere typer.

Er det også en "Highflow" type?:)

Har ikke greid å finne en eneste på ebay eller nettbutikker som ikke er evo-kopi.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der har du sånn som står på min. Er flere runnere som går opp til wastegate enn på de ordinære "high flow"...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beklager, var nok ikke klar nok i skrivingen. Mente de som påberoper seg "high output" eller "highflow".

Den der ser ut som en org rs2 kopi. Av prinsipp ville jeg valgt den der i stedet for wagner-kopien. Da er det audi som taper på det, ikke et mindre tysk tuningfirma.

Jeg har sagt mitt, og ønsker trådstarter lykke til med sitt valg. Om du skulle havne på Wagner eller en kopi, husk at du må korte ned boltene litt. På wagner-manifolden er det et par ekstra som må være korte i toppen.

Org:

RS2_VLkollePoldid.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare fordi jeg hadde disse liggende: Flowtall org rs2 vs wagner sin(+prototypen):

HORS2FlowComparison_800.jpg

RS2_ExhManFlow.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.