Byttet turbo A6 1,9 tdi 130hk, slange hoppet av etterpå - kaputt slange?

Anbefalte innlegg

Hei!

2002 Audi A6 Avant 1,9 tdi 130hk diesel.

Lang historie kort; Har akkurat byttet turbo.

Under prøveturen hoppet den underste slangen av på turbosiden. Fikk lurt den på plass og listet meg hjem.

Er denne slangen i ustand? Skal det være noen form for pakning på enden, i det sporet?

Mulig slangen hoppet av fordi jeg kanskje ikke fikk på låsesplinten godt nok.

Jeg merker at det er noe slakke i slangen når den er på plass og splinten er helt på. Bør den byttes?

Jeg merker også at den nykker litt når jeg slipper gassen under pådrag, dette har kanskje sammenheng med slangen?

Legger ved et par bilder..

Regner med at kloke Audi-hoder har kloke svar :)

slangeende.jpg

slange.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener det Skal være pakning på den delen, men husker ikke om det det er o-ring i hunn delen eller hann delen. Er offhore så får ikke ut å sjekket min egen bil for deg :/ Vær som det blir nevnt obs på at låseringen står rette veien

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for tilbakemeldinger!

Jeg sjekket låseringen ved å prøvemontere på den game turboen, mener jeg satt den riktig vei, men tror kanskje ikke den gikk helt i lås på den ene sida.

Får prøve å oppdrive en slik pakning, sparer sikkert litt på det ift å skifte hele slangen...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg også følte jeg satte låseringen på rette veien (samme vei som verkstedet hadde satt den). Virket som den gikk fint i lås, men blåste ut den slangen gang etter gang.

Kanskje du er like heldig som jeg var og at den pakningen ligger nedi motorrommet? Sett etter? Den veier jo ca ingenting.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant ikke pakningen noen steder :(

Men Audi-forhandleren hadde en slik på lager, så jeg kjøpte en ny til 66 kr. (Jeg spurte også på pris på slangen - den koster over 2.000!!)

Satte sammen dette på nytt og var veldig nøye med å få låseringen ordentlig på plass.

Nå sitter slangen veldig godt ser det ut til, og det ser ut til at bilen virker som den skal :)

Anser saken som løst! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.