tips til Haldex kontroller

Anbefalte innlegg

Hei, jeg driver å vurderer å kjøpe haldex kontroller til min Golf 4mo da jeg ikke syns det var like morro med det i vinter som quattro vintern før.

ER det noen som har noe kjenskap til disse?

og evt hvor man burde kjøpe det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei! Jeg har en del kjennskap til det og har dette selv på min MK4.

Haldex laget selv controllere til systemet, to utgaver. Blå(sport) og orange (competition).

Blå responderer raskere og fordeler mer kraft bakover tidligere. Henter signal fra gass pedalen fremfor ESP som orginalt.

Orange er like rask men holder bla lengre på koblingen under bremsing etc. Mer egnet til banebruk.

Noen skriver at den kan virke litt uhåndterbar ved kjøring på vanlig vei under bremsing etc. Ikke prøvd selv så kan ikke si så mye.

Absolutt en verdig oppgradering av haldex! Mange mener det er slik systemet burde vært levert orginalt.

Før sommeren ble det kjent på flere forum i utlandet at haldex har stoppet produksjonslinjen av controllere til første generasjon haldex.

Derfor har prisene gått opp en del og nå er de fleste nettbutikker utsolgt.

Det gikk en del tråder på div forum hvor det ble samlet sammen hvilke forhandlere som hadde på lager og tror de fleste nå er utsolgt.

En jeg har handlet litt med fra r32oc la ut tråd for ikke lenge siden da han hadde en ny i eske på hånd:

http://www.r32oc.com/topic/51460-new-blue-gen-1-haldex-controller/page__hl__%2Bblue+%2Bhaldex

Mulig den fremdeles er til salgs.

Info:

http://www.r32oc.com/topic/50674-haldex-blue-controller-gen-1/page__hl__%2Bblue+%2Bhaldex

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for kjapt og fyldig svar

sendte han svar så får man se hva det ender med:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nesten umulig å få tak i ja! Vet kanskje om en om du ikke får tak i :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

finnes det slik til skoda superb 08 og oppover? Suger jo den orginale controlleren

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

finnes det slik til skoda superb 08 og oppover? Suger jo den orginale controlleren

Jepp både generasjon 2 og 4 får man controller til. Disse er fremdeles i produksjon.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nesten umulig å få tak i ja! Vet kanskje om en om du ikke får tak i :)

Sendt deg PM

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.