2007 VW Touran 1,9 TDI - Instrumentpanel dødt og ECU kommuniserer ikke

Anbefalte innlegg

På veg fra Kristiansand til Bergen på onsdag kveld ble det full stopp.

Hadde et par tilfeller hvor bilen helt plutselig døde.

Når jeg slår på tenninga, så kommer lysene på, radioen/handsfree virker, lys virker, display på klimaanlegg kommer på, el-vinduer virker, kjørecomputervinduet lyser opp, men resten av instrumentpanelet (alle kontrollamper) og motor er helt død.

Ved å rigle en del med nøkkel/tenningslås, så startet bilen helt plutselig.

Etter en stopp mellom Eikedalen og Samnanger var det slutt. Uansett hva jeg prøvde på, så var og ble alle kontrollamper og motor ikke mulig å vekke til live.

Ringe Møller sin servicetelefon (Mobilitetsgaranti) og ble etter hvert tauet inn til Møller Bil i Åsane.

Etter påtrykk fra meg har de prøvd å bytte kontaktstykket bak på tenningslåsen, men feilen er fortsatt den samme.

De påstår at ECU'en ikke kommuniserer med resten av bilen, og at dette vil bli en omfattende feilsøking.

På grunn av ferieavvikling og mye planlagte jobber, så vil/kan de ikke prioritere min bil.

Er det noen der ute som har erfart noe lignende og som kan komme med gode tips og råd (og kanskje noen trøstende ord?).

Skulle kjørt tilbake til Kristiansand i dag, men både Hertz og AVIS sliter med å finne bil som dekker mitt behov:

Plass til hundebur OG hengerfeste.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje rele,sikring.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ny oppdatering fra Møller går på at de kun får tilgang til deler av ECU'en.

Dette er nå en forsikringssak, så jeg får se om jeg finner en leiebil og kommer meg heim til Kristiansand og la forsikringsselskapet og Møller fikse resten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde et lignende tilfelle på en touran og da skiftet vi instrument :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan et defekt instrument gjøre at man ikke får kontakt med hele eller deler av ECU'en?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener å huske vi sleit med å få kontakt ja. Men er en stund sia :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.