#1 Skrevet August 9, 2013 Prøver å Google, men blir ikke helt klok. Hva er den mest optimale plassen? Søkte meg frem til den røde slangen som går til N75, fungerer dette? Vil ikke bruke den som går fra innsug og til ECU, sånn i tilfelle jeg skal lure ECUen til å gi mer turbotrykk i seinere tid. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 10, 2013 Ingen med noen tips? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 10, 2013 har det noe og si på en diesel egentlig da? så lenge du er på trykksida kan du jo ta ut hvor som helst 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 10, 2013 Her hentet jeg trykk til måleren, funket fint der 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 10, 2013 Da må jeg til med nippel og hele pakka for å få det ordentlig, men det greieste hadde kanskje vært å tatt det fra et trykkrør, ja. Det er det nok, Dan. Men hva med den røde slangen som går til N75-ventilen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 10, 2013 Se hvor den røde kommer fra. Kommer den fra trykksida er det bare å lure seg inn der. Evt kunne du jo lurt ECU etter derhvor du har splittet til måler om det er en løsning.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 10, 2013 Den går ned til manifolden, et eller annet sted. Å ha både en turbotrykkmåler og "ventil" på ECU-slangen var ikke anbefalt, for det gir feil målinger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 10, 2013 Gikk til innkjøp av nippel i dag, så da gjenstår det å finne en egnet trykkslange å koble denne på. Når jeg skal feste nippelen i en av de originale slangene (hardplast), skal jeg da slipe litt av gjengene på nippelen, sånn at den ligger mer "flush" med røret på innsiden for å oppnå riktige verdier/flow? Eller strømmer lufta inn uansett? Se bort fra den røde sirkelen, da bildet er fra Google: De rørene på høyresiden går til intercooleren, men hvilken av disse kan man koble nippelen til - øverste eller nederste? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 11, 2013 du skal bare montere en standard turbotrykksmåler? de fleste av dissse er av så laber kvalitet at de viser forskjellig fra fabrikk uansett. bare monter den en plass du har trykk du. værre er det ikke. avvik i målt verdi vil det uansett bli om du benk tester dem 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 11, 2013 For å omformulerer litt: Har begge de rørene på bildet over trykk, eller er det kun den øvre eler nedre? Er ikke akkurat så veldig inn i dette turbo-opplegget, at det gjør noe, så da må det inn med teskje. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 11, 2013 alle rør mellom turbo - intercooler - innsug bør ha trykk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 11, 2013 Flott, ikke lett for en som ikke har vært så mye borte i den slags:p Da finner jeg en egnet posisjon å plassere nippelen neste gang jeg er i verkstedet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...