Anbefalte innlegg

Hoi!

Har tenkt å få overhalt turboen på min gamle stasjonsvogn, og i den forbindelse tenker jeg også å investere i nye bolter i den delen av motorrommet. Har allerede fått i bolter og mutter til eksosmanifolden, men trenger hjelp med resten. Møller skal ha over 100 spenn pr. bolt, så der handler jeg ikke av prinsipp!

Det jeg trenger hjelp med er å få tak i mål på disse boltene, spesifikt turbo -> manifold og turbo -> downpipe.

I ETKA står det at man skal ha M10x33x20 for å feste turboen til downpipen og noe som heter M10FOX25 fra turbo til eksosmanifolden. Har sjekket litt rundt og det ser ut til at ingen kan skaffe slikt, mest sannsynlig for at ETKA-folkene har funnet en egen måte å beskrive boltene på.

Så, det jeg trenger er at et klubbmedlem med slike bolter og et skyvelær liggende tar mål av disse boltene og poster de i tråden. På forhånd takk!

Her har dere hiddenene jeg har fått i så langt:

Bolt mellom wastegate og downpipe: M8x30 sekskanthode

Bolt mellom wastegate og manifold: M8, 9mm gjenger, 29mm mellomstykke og 23mm gjenger.

Fint om noen kan bekrefte disse målene!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er handlelisten min etter at jeg har overhalt min 3b-motor, pinnebolter og selvlåsende muttere er i 12.9-kvalitet, vanlige umbraccobolter og muttere er i 8.8 A4

4 x M8x50 pinnebolter som skrues i manifold som WG tres ned på

4 x M8 sekskant selvlåsende mutter som holder WG fast til grenrør

3 x M8x30 pinnebolter som skrues i WG mot øverste delen av flex-røret mot DP

3 x M8 sekskant selvlåsende muttere som fester øvre flexrør til WG

3 x M8x30 sekskantbolt som fester nedre del av flex-rør til DP

3 x M8 sekskant selvlåsende muttere som feste nedre flexrør til WG

4 x M10x40 pinnebolter som skrues inn i turbinhuset på turboen

4 x M10 sekskant selvlåsende muttere som fester turbinhuset på turboen til DP

4 x M10x35 pinnebolt som skrues i manifold mot turbo

4 x M10 sekskant selvlåsende muttere som fester turbinhuset på turboen til manifold

2 x M6x18 pinnebolter for feste i oljehuset for tilførsel av olje

2 x M6 sekskant muttere for å feste oljetilførselsrøret til turboen

2 x M6x18 umbrakkobolt for feste av oljetilførselsrøret til oljefilterhuset

2 x M6x16 sekskantbolt for feste av oljereturrøet til senterdel av turbo

2 x M8x20 umbraccobolt for feste av oljereturrør ifra turbo til bunndel

Ellers, når det gjelder de rare betegnelsene du får opp i delekatalogen så finner jeg denne nettsiden noe nyttig:

https://webshop.schachermayer.com/cat/8700-00-00-DE-EUR/products?query=&cat=10000_10943_1&sortOrder=

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for det! Da kan vi vel anse dette som løst?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.