Shine opp mine BBS LM replica felger

Anbefalte innlegg

Tenkte å shine opp mine lm replica felger da kantene ikke ser så blanke ut lengre. Av tidligere erfaringer er det typisk at slike felger har klarlakk på ringene som evt har begynt å flassa slik at kantene har eksodert ?

 

Gikk da til innskaffelse av duxola og autosol i håp om bedre resultater.

 

Men etter et par runder med duxola, skjedde det ikke noe, samme med autosol. Fortsatt likt. Kantene har da noen grå/hvitaktige flekker over alt. som ikke vil bort.

 

Etter at jeg hadde fundert litt fant jeg også ut at felgene ikke har like glatte kanter som steplip felgkanter vanligvis har, men en slags struktur som går langs hele. Hva kommer det av ? er felgene dreid og ikke glatta ut eller ?

 

her har jeg noen bilder som viser flekkene og strukturen jeg tenker på.

tkM4ASfjSUqweCYXfiJB2KS-A5URtNveY-pSfEEn4yI.jpg

nZUh1OKwPQUShWQ-3DOEx71Nv2J9nSxtZ4Hm0TGai5A.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig det er diamond cut

 

Frem med slipepapir......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Diamond cut eller det som kalles polert. Høyglanspolerte kanter på LM replica har jeg enda ikke sett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

 

Dette er diamantkuttede kanter! Ettersom replica felgene ikke er ekte split, er dette eneste løsning på en "blank" finish.

 

Diamantkutting er en CNC dreiebenk som dreier de ytterste kantene, for så at klarlakk legges på hele felgen. Grunnen til at f.eks Autosol ikke fungerer er at det er til ren aluminium og ikke klarlakk/lakk. Autosolen matter kun ned klarlakken ettersom det har små slipemidler.

 

Det går ann å fjerne klarlakk på kantene, for så å polere opp. Avhengig av eventuell korrosjon på aluminiumen er det fullt mulig noe pussing må til. Vi har derimot en slik CNC maskin i bestilling som vil ankomme oss oktober/november. Vi vil da kunne "diamantkutte" ytterkantene på nytt og da velge å ikke legge klarlakk på og heller høyglanspolere dersom dette er mer ønskelig.

 

Ha en fortsatt fin dag!

 

Mvh Østfold Felgteknikk / Scott

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.