#1 Skrevet August 11, 2013 Har nylig overhalt en 7a motor, blant annet nye innsugsventiler og nye ventilløftere, fyrte den i går men tikkingen forsvinner ikke, er det normalt at den skal tikke mer enn 10 min ?? Noen triks ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 11, 2013 åssen er oljetrykket i toppen? tikking kan tyde på lavt trykk til løfter. evt at du er uheldig og har fått en dårlig løfter skru av topp deksel og trykk på løfterene med en trepinne av noe slag (eller plast) mens den er i "hvile" posisjon, det skal da ikke gå ann og trykke den ned noe i det hele tatt. gjør det det. så er løfter dårlig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 11, 2013 hvis løfterene har ligget tørre ei stunn vil det ta tid før de fylles med olje igjen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 11, 2013 Løfterene skal vell helst ligge i oljebad før montering? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 11, 2013 Kjør motoren så olje blir varm og rus flere ganger over 3000 omdr/min for å få ut luft. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 11, 2013 Er ikke unormalt at det tikker godt frem til du har fått kjørt bilen ordentlig god og varm når du har satt inn nye løftere Gjør som Steinar sier så er nok problemet ditt borte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 12, 2013 (endret) Takker for Svar ! Løfterene låg i bad lenge- men begynte å montere så greide eg jo å knekke en bolt til kamholdere så dei sto i under trykk uten olje noen dager - gjerne det som kan gjøre det Skal ta en kjøretur når resten e montert. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 12, 2013 (endret) En annen ting og, hvilken olje anbefalest ? Kjører no på carlube 10w40 semisyn. I boken står det mineral ? semi er vel bedre for motor ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...