Octavia RS 2,0 TDI stoppet. Dysekutt, elektrisk feil ?

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Kom kjørende i går, lå i 80 da jeg merket at den små fusket bitte litt. Dette gjentok seg noen ganger før den stoppet helt. Prøvde å starte den og da startet den og gikk i noen sekunder før den stoppet. Nå er den helt død.

 

Feilkoder som kommer opp er:

 

P2146

-P2146/008518 - Supply Voltage for Fuel Injector Group A: Open Circuit: Open or Short to Ground

 

Possible Symptoms

No Start

 

Possible Causes

Fuel Injector(s) Faulty

 

Possible Solutions

Check Fuel Injector(s)

Check Wiring

 

P1040

 

P0321

16705/P0321/000801 - Engine Speed Sensor (G28): Implausible Signal

 

Possible Symptoms

Engine shuts off

Engine doesn't start

Speedometer inoperative

Glow Plug Indicator Lamp (K29) flashes

 

Possible Causes

Engine Speed Sensor (G28) loose

Engine Speed Sensor (G28) faulty

 

Possible Solutions

Check Engine Speed Sensor (G28)

 

Har jeg "dysekutt" eller kan det være noe annet ? :S

Skiftet dieselfilter i dag, og dieselen som var i koppen var litt mørk..

 

Noen som vet om det virkelig er 7 års garanti på dyser ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville hørt med forhandler om det er en oppgradering med dyseskift som er aktuell for bilen.

Er noen dyser som ble brukt på 2.0 PD140/170 som det blir skiftet mye av.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er/var utvidet garanti på dyser og ledningsnett på spesielt 170TDi PD, ta en telefon til Møller :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp skal gjøre det i morgen :) hva dekker mobilitetsgarantien til møller da ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp skal gjøre det i morgen :) hva dekker mobilitetsgarantien til møller da ?

 

Henting og diagnose mener jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei takk :) men det er stor sansynlighet for at det er ei dyse som har kvelda da ? Om en går så stopper bilen ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk byttet alle fire dyser på min 2.0 PD 170 på garanti hos Møller. Da dekket de alle kostnader.

 

Nøler de litt hvorvidt dette er en garantisak er det bare å be de undersøke det og komme tilbake til deg. Jeg fikk opplyst at det var utvidet fabrikasjonsgaranti med full dekning innen 7 år/100 000km og differensiert(?) dekning også utover dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei takk :) men det er stor sansynlighet for at det er ei dyse som har kvelda da ? Om en går så stopper bilen ?

 

Uten å være helt sikker her så mener jeg at bilen stopper når ledningsnettet ryker, men går i nødmodus når en dyse ryker. Dette må nesten en fagtekniker bekrefte/avkrefte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når dyse røk på min a3 så bare døde bilen selv i fart.. Og da ville den ikke starte igjen. Lyste gul motorlampe bare.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk byttet alle fire dyser på min 2.0 PD 170 på garanti hos Møller. Da dekket de alle kostnader.

 

Nøler de litt hvorvidt dette er en garantisak er det bare å be de undersøke det og komme tilbake til deg. Jeg fikk opplyst at det var utvidet fabrikasjonsgaranti med full dekning innen 7 år/100 000km og differensiert(?) dekning også utover dette.

 

Hvordan bil var dette da?

 

Har byttet 3 dyser på en 2007 a3 170tdi pd, men møller har aldri nevnt noe om utvidet garanti på de. Vurderer å klage nå i ettertid.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Døde helt under kjøring ja. Gul motorlampe..

Den har just bikket 101 000km nå :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og atter en gang, hurra for møller. Dyser dekkes ikke på garanti.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hvordan jeg kan finne ut dele nr på de "dårlige" å de "bra" dysene ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan bil var dette da?

 

Har byttet 3 dyser på en 2007 a3 170tdi pd, men møller har aldri nevnt noe om utvidet garanti på de. Vurderer å klage nå i ettertid.

 

Dette var en 2007 A4.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og atter en gang, hurra for møller. Dyser dekkes ikke på garanti.

 

Hva begrunnet de det med? I mitt tilfelle sa de først at dette kom til å koste meg dyrt. Jeg hadde lest om flere som hadde fått dekket dette på garanti og ba de undersøke dette nærmere. Da de kom tilbake til meg kunne de fortelle at jeg hadde rett og at det var full dekning på dyser og ledningsnett på 2.0 pd 170 innen 7år/100 000km. Dette var hos Møller Trondheim høsten 2012.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, ringte møller stjørdal jeg da. Men skal ringe Trondheimnå å høre. :)

Begrunnelsa var at den ikke sto på lista. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke hvordan forsikring du har men dette dekkes av kasko pluss. så hvis du har if f.eks. med egenandel på 4000kr så lønner det seg og bruke forsikringen.

 

Dyse bytte koster 7962 hos Erik Arnesen i Oslo (Møller) så om du har gjensidige og 8000 i egenandel på motor&girkasse forskringen så er det ikke noe og spare :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, ringte møller stjørdal jeg da. Men skal ringe Trondheimnå å høre. :)

Begrunnelsa var at den ikke sto på lista. :P

 

Ring Trondheim, Møller Stjørdal har ikke veldig godt rykte på slike ting....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ventet i 2 timer på at trondheim skal ringe opp igjen nå så skal ta en ny telefon dit :)

Har ikke motor/girkasse forsikring så :P får jeg det ikke på garantien gjør jeg det selv. Blir vel dyrt nok med 4 dyser og ledningsnett uansett .. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Møller Trondheim er iallefall klar over problemet og har byttet på flere biler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ble jeg oppring av en hyggelig og hjelpsom kar fra møller trondheim. Han sendte strax mail til tyskland som jeg forsto med forespørsel :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du trenger jo ikke bytte 4 dyser, bytter bare 1 om du må gjøre det selv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja skjønner men ser for meg at de andre går på ra og rekke :P. Trakk av kontakta på dysa på sylinder nr 4 og da startet den. Men får avvente litt å se om det går på garanti.

Sykt at dritten ikke tåler mer en 100 000km :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hvor jeg kan skaffe dele nr på dysene som blir skiftet ut ? De dårlige ?

I min står det 03G 130 073M. Men i følge møller sitter det 03G 130 0703T dyser i den, noe som da ikke stemmer :P:S

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjedelige greier det her, får håpe Trondheim kan hjelpe, så det blir i orden igjen! :) Jeg har ikke hørt noe mer...

Men fant det her på Google da;

 

Letters are being sent to affected registered owners. In the meantime, anyone with a pd170 can ring their local dealer and give the reg number to check if they fall under the recall. Injectors with part numbers ending with 073D and 073M are being replaced. The rocker cover needs to be taken off to check the part numbers.

 

Så da skal jo dysene dine være dekket! :)

 

Edit; Så vidt jeg finner er det "03G 130 073 D" og "03G 130 073 M" som er dekket av garanti :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.