Ulyd ved gasspådrag - 2003 A4 1.8 TQ (163hk)

Anbefalte innlegg

Håper noen kan hjelpe en kollega av meg som har dette spøsmålet:

Prøvekjørte en 2003 A4 1.8 TQ (163hk).

Ved gasspådrag kom det en lys dure-lyd samtidig som turboen slo inn.

Lyden minner om en liten el-motor som går på konstant turtall.

Lyden var konstant, dvs den forandret seg ikke i takt med turtallet, og stoppet i det øyeblikket jeg gikk av gassen.

Jeg tenke bensinpumpe umiddelbart, men hørte at den er neddykket i tanken på disse. Lyden kom garantert fra motorrommet.

Bilen var MEGET godt tatt vare på, og var et bra eksemplar med ca 150.000km på turtelleren.

Har noen hørt om dette? Usikker på om jeg skal kjøpe den eller ikke…….

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulighet det er eksosen som tar i et sted når motore vrir seg?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vært byttet turbo på den? Har en liknende lyd i min som har vært der siden turbobytte... Lyden kommer når man gir bittelitt gass, men forsvinner ved full gass eller når mam går av gassen. Kommer fra motorrommet, kan minne om en ulv som uler litt.. Ganske høy lyd, men to kompiser som jobber på møller mente det ikke var noe skadelig hvertfall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for gode tilbakemeldinger, jeg har sendt de videre. Litt positivt at dette virker ukjent, at det ikke er noe vanlig problem. Det litt negative er at han ikke er sikker på hva det er og kostnadsnivå :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.