Ladelampe lyser, har bytta batteri og regulator, Golf 4 2001

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en golf 4 2001 mod motorkode AZD.

Det begynte med at bilen hadde stått en stund og når jeg skulle starte så lyste ladelampa, og bilen døde ut kort tid etter. bytta til nytt batteri og bytta også regulatoren på dynamoen, men jeg måler ikke mer enn 12,5V når bilen går.

Er det noe annet enn dynamoen som kan være gåent? det er vel ingen sikring på dynamo?

Det ser ikke ut til at det er plass til å få ut dynamoen på noen enkel måte. under dynamoen står ac pumpa i veien, og over står servopumpa. noen som har tatt ut dynamo på denne modellen og har tips til hvordan jeg kan få den ut av motorrommet? :)

Mvh

Jon Rune

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Børstene på dynamoen da?? Eller sitter dem i laderegulatoren kanskje..?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De sitter i regulatoren. akslingen på dynamoen så også fin ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor langt har dynamoen gått? Ingen garanti at det hjelper å skifte regulator. Tipper du må skifte komplett dynamo, med mindre du har ett seriøst spenningsfall mellom dynamo og batteri...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen har gått 190k. Regner med jeg må bytte dynamo ja. derfor jeg lurte på om noen hadde gjort det før på en slik modell, ettersom det er så trangt. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytta dynamo, alt er i orden igjen. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.