#1 Skrevet August 13, 2013 VW T5 2,5tdi 130hk: Har problemer med at bilen går i nødmodus pga. overlading i turbo? F.eks i bakker når jeg drar tung last. Hva kan dette være? Gåen turbo? trenger turbo en rens? Takker for alle svar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 13, 2013 Treig VTN mekansime sikkert, veldig vanlig på 1.9-2.0 TDI 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 13, 2013 Treig VTN mekansime sikkert, veldig vanlig på 1.9-2.0 TDI Ok, hva må jeg gjøre med dette? Funker det med rensestoff til turbo fra Innotec eller SM produkter? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 13, 2013 Er vel variabel turbo på disse? Lamellene (variable lameller) i turboen går trolig tregt.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 13, 2013 Hadde akkurat samme problem med konas T4, der var det en vakum slange til turboen som hadde gått i stykker. Ny slange til 25.- og problemet løst. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 13, 2013 Byttet turbo i en ambulanse for kort tid siden pga akkurat samme problemet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 14, 2013 Takker for svar Tenkte jeg skulle teste med Revive turbo rens i morgen og se om det hjelper: http://www.spdiagnostics.com/index.php/products/workshop/revive-turbo-cleaner Noen som har testet dette og vet at det funker på T5 2,5tdi ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 27, 2013 Har enda ikke funnet ut av dette, men er litt i tvil på om det kan være turbo . Jeg får problemet når jeg drar tung henger og har kjørt 5-6mil og kommer i en bakke så går den plutselig i nød modus og jeg må "restarte" med å vri av og på tenninga. Fungerer helt 100 når jeg ikke har noe på kroken og går veldig bra Så fort jeg henger ei biltralle med bil på kroken og kjører 5-6mil og kommer i en bakke så går den plutselig i nød modus. Ser såhvidt igjennom fanger at det er ei lita bulk i IC, hvis det er et lite hull her kan dette være nok til at den får overlading? Hører også en liten hvese/blåse lyd når turboen bygger opp trykk under vanlig kjøring også. Takker for alle svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 27, 2013 Jeg hadde samme problem på en 1,9 tdi (avb) Jeg kurerte den ved å belaste den skikkelig over 3-4 mil. jeg snakke 3 gir motbakke 80 km/t. det hjalp for meg. Du kan jo evt prøve å plukke ut turbo å gjøre rent lamellene på waste gaten. Hvis det er turboen vil jeg tro du finner en feil melding ved diagnose som sier at du har fått for høyt turbo trykk. jeg husker ikke ord rett feil mld jeg fikk men den var litt merkelig formulert. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 28, 2013 Diagnose(VAG-COM) vil nok gjøre det mye lettere å finne ut av. Men for min del var det ødelagt/tett VNT ventil som var årsaken til nødmodus. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 18, 2013 Hei! Har samme feil på min fetters t5. Hvor sitter denne ventilen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 18, 2013 VNT er vel mer som en klokke som sitter på turboen styrt av vakum. Sjekka at det ikke er gåen N95 ventil? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 19, 2013 Tregheter i den variable geometrien på turbo er oftest årsak med disse symptomer på 2.5 i T5. Denne klokka som justerer kan fås løst fra diverse "turbo"-firma til en meget hyggelig pris, men ikke originalt i det hele tatt. Det er ofte tilstrekkelig for å løse problemet, dog ikke alltid. T4 har ikke variabel geometri på turbo før du er på 150hk og en del av de aller siste syncro modellene med frontmontert IC, og er således ikke helt sammenlignbare. 1.9 til t5 har jeg ikke mye erfaring med så den lar jeg stå uten kommentar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...