Passat 3C TDi (BKP) - oljelekkasje på innsugsmanfold?

Anbefalte innlegg

Fyksen har skrevet følgende om bilen til "svigerinna" mi etter at hun har vært inne på en sjekk: Oljelekkasje på bakkant av motoren: Oljelekkasje på innsugsmanifold.

Bare jeg som er helt tett i hodet som mener at det ikke skal være olje i innsuget med mindre det er noe alvorlig galt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du hadde blitt overraska om du hadde demontert en trykkslange, da renner det nemlig olje ut :P På disse nye bilene er det utrolig mye olje i trykkrørene, så er nok ikke unormalt det. Har du en dårlig pakning noe sted så lekker det olje ..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har erfart det tidligere, men på måten de har skrevet det på så virker det som om det skal være olje i innsuget, altså oljetrykk:p De mente også, etter hva jeg har forstått, at innsuget er ødelagt og må byttes. Har aldri hørt om dette før, men avventer og ser om hun får noen bedre svar fra Fyksen når hun ringer seinere i dag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper lekasje ifra EGR ventilen på innsuget. Typisk lekasje.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det jeg tenkte på også.

Dette har de også sagt: Oljelekkasje på høyre side bak dynamoen, rett ved manifolden. Ikke sikker hvordan EGR og den slags sitter på disse motorene, men kan plasseringen av lekkasjen tyde på EGR?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke unormalt med lekasje fra innsugsmanifolden på de motorene. må skifte manifolden

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trodde faktisk ikke at manifold var en slitedel på noen bil, men på 3C overrasker det meg faktisk ikke.

Da får jeg ta en titt på det selv og se om jeg får samme konklusjonen, før man bestiller innsug. Noe annet enn pakning man eventuelt burde ta med i samme slengen? Og kan noen finne ut delenummer til innsuget på regnr JD44752?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som kan finne ut delenummer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan sjekke imorgen på jobben hvis du ikke har fått det til da :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På 2.0TDI går det oljekanaler gjennom innsugsmanifolden....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det kanskje ikke rart det kan være lekkasje derfra, nei.

kan sjekke imorgen på jobben hvis du ikke har fått det til da :)

Ja, gjerne. Skal tilbringe morgendagen på tog og kjøre bil, så får ikke tatt turen innom Møller selv:) Sleng det ut her når du finner det ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

innsugsmanifold : 03G.129.711 AS

pakninger: 03G 129 717 C

03G 131 547 C

069 131 547 D

N 909 787 01

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På Ebay står det at det er til 170hk TDi og ikke 140hk som hun har. Er det samme innsuget eller ikke? Greit å ikke bestille feil når det er fra England.

Edt: Fant ut at det var det samme.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.