Anbefalte innlegg

Hei

Skal ta av turbo og manifoil på s2n nå, sitter aan i den! Har dere noen bra tips for og få av de vonde skruene under? Noen sier jeg må av med toppen?? Det er noe jeg ikke har lyst til :P

Setter pris på all feedback

 

Mvh

Kim

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er orginal AAN manifold, mener jeg det var greit å komme til alle fra siden, hvis det er RS2 manifold el. tror jeg at jeg kappet en fastnøkkel i to for å komme til. Bare gjort dette en gang, så sikkert andre som har bedre tips :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja er orginal! Skal sette i rs2 manifoil så ser vel da! Alt skal være bolt on på den downpipen jeg har nå? Den er orginal!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husker ikke hvordan, men jeg har demontert manifolden uten å ta av toppen og deretter satt på RS2 manifold.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja er orginal! Skal sette i rs2 manifoil så ser vel da! Alt skal være bolt on på den downpipen jeg har nå? Den er orginal!

 

På noen uorginale manifolder, kommer turbo litt lenger ut fra motor, så du må styre litt med å få på flex røret fra WG på DP, men det går. Husk nye låsemutre, pakninger til alt og at en del av pinneboltene i toppen må enten byttes til kortere eller kappes for å få på RS2 manifold.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er trangt men går fint tar tid....

Anbefaler å kjøpe nye muttre og regner med at noen av studsa blir me...

Så noen ekstra studs også.

 

Mener det var noen jeg sleit med... måtte løsne alle for og få manifold lengre ut mens jeg løsna dem...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er orginal rs2 manifoild! Har alt av nye pakninger muttere og skiver, studs har jeg ikke, er dette noe jeg kan få på tess? Hehe :-)

Vurdere og få noen til og lage ny dp til meg da jeg har orginal.. Og 2stk 2.5" eksos

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke om tess har det.. men du får bestilt dem på 034 å har dem innen kort tid.. evt så har møller det... dem er ikke dyrest :)

 

Greia er at gjengene i blokka ryker lett om du strammer for hardt... å hvis Studsen er med betyr det vel at muttern sitter.. desto større sjangs for at du ryker gjenger i blokka..m

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei, kunne du ha linka meg til hva jeg må bestille? Den 034 sida irriterer meg grønn!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har akkurat kjøpt studs til min 3B fra møller og det kosta ca 13-15kr stk. Trukke jeg hadde orket å bestilt det fra 034 vis du ikke allerede skal ha ting der

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

AAN manifolf går lett når du tar vekk luftfilterkassen. rs2 manifold derimot er lei, men det går, krever kapping av fastnøkkel ja og fordel å ta av motorfeste og komme til litt undafra

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Studs:

 

http://www.034motorsport.com/oec.php?oefilename=wizard.jsp&partner=motorsport&year=1994&make=AU&model=S4--001&category=H&part=Exhaust+Stud

 

Mutter

 

http://www.034motorsport.com/oec.php?oefilename=wizard.jsp&partner=motorsport&year=1994&make=AU&model=S4--001&category=H&part=Exhaust+Nut

 

 

Sånn som jeg gjorde det.. tok og skrudde mutter på stud for hånd til den stopper..

Deretter skrur du den inn i blokka med fastnøkkel:)

For den muttern er såpass trang at den tar med studn inn og når den blir stram nok begynner muttern og gå inn.. sånn gjorde jeg å det ble tett:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser da ut som alle muttrene på manifoilen min er bytt ifra før og ser ganske nye ut forutenom 2 stk! Har handla inn 5 studs på møller og satser på at ingen ryker med!! Litt off topic, noen som vet hvor jeg kan få pakninger til rs2 turbo?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hansenmotorsport.no

 

Der har du både pakninger og studs/muttere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilke fjær skal jeg ha på wastegate med rs2 kit? 1.9bar fjær?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er fint å ha for hånden

19-1455_l.jpg

11-104_l.jpg

19-1496_l.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dette noe man kan få på biltema? :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte etpar ekstra 12mm, og kappet, bøyde og filte til før jeg satte på den nye. Er ikke mulig å få på noe med ring på de to midterste mutrene på undersiden, så der må du kjøre åpen nøkkel som du sliper. Prpan/buthan-brenneren til Biltema er akkurat sprek nok til å få varmet en nøkkel nok til å få bøyd den i skrustikka..

Kan også lønne seg å slipe litt av ringen på en hylse for å bruke den på oversiden.

Biltema har startmotornøkler, men de er igrunn best når du skal ha av/på mutrene på turbo-downpipe!

Lykke til, trangt men mulig. Har du ikke allerede, er sjansen fantastisk til å montere motorvarmer eller overhale starteren når det er såpass lett tilgjengelig!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ahh godt med detaljerte tips! Skal gå

Til innkjøp av dette og prøve så godt jeg kan, får sikkert god hjelp! Starter er forholdsvis ny men motorvarmer orker jeg ikke!:D har full defa pakke men mangler et relee til motoren?:S

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.