#1 Skrevet August 14, 2013 har en ulyd i forrkant av motor. er en slags skrape/gnisse lyd. for meg virker det som om det komme fra øverste hjulet på multireimen(?) ser ut somm om det kan være pumpa til servoen. er det lageret i denne som er gåent? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 14, 2013 Pleier å feilsøke med silikonspray og reimspray. Silikon fjerner friksjon, reimspray skaper. Hører fort om det blir endringer i lydene. Kan også vri på reima for å se tilstand. Er den sprukket opp i sporene, så er det nok tid for utskiftning. Har vært borti at reimer skaper ubalanse, slik at reimstrammeren jobber og lager mye lyd. For å sjekke opplagringen til servoen, kan du løsne på strammeren og sjekke om det er noe slakke i akslingen. Hvis lageret der er gåen, så ville jeg tro at du fikk lekasje. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 15, 2013 takker. ser reima er begynt å bli sprekkete så er sikkert greit å bare bestille ny. når jeg bytter sjekker jeg om det er noe slark i servoen. søkte litt på nette og fant en som hadde hatt ett lignende problem og da var det clutchen eller noe slikt til ac kompressoren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 16, 2013 fikk tatt av reima idag og sett litt på servopumpa. hvor mye slark skal det være i pumpa orginalt. kan bevege hjulet/akslingen ca.1mm inn og ut, er dette greit eller skal det ikke være noe slark? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...