uløyd fra motor audi A8 -96 2.8

Anbefalte innlegg

har en ulyd i forrkant av motor. er en slags skrape/gnisse lyd.

for meg virker det som om det komme fra øverste hjulet på multireimen(?)

ser ut somm om det kan være pumpa til servoen. er det lageret i denne som er gåent?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pleier å feilsøke med silikonspray og reimspray. Silikon fjerner friksjon, reimspray skaper. Hører fort om det blir endringer i lydene. Kan også vri på reima for å se tilstand. Er den sprukket opp i sporene, så er det nok tid for utskiftning. Har vært borti at reimer skaper ubalanse, slik at reimstrammeren jobber og lager mye lyd.

For å sjekke opplagringen til servoen, kan du løsne på strammeren og sjekke om det er noe slakke i akslingen. Hvis lageret der er gåen, så ville jeg tro at du fikk lekasje.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker.

ser reima er begynt å bli sprekkete så er sikkert greit å bare bestille ny.

når jeg bytter sjekker jeg om det er noe slark i servoen.

søkte litt på nette og fant en som hadde hatt ett lignende problem og da var det clutchen eller noe slikt til ac kompressoren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fikk tatt av reima idag og sett litt på servopumpa. hvor mye slark skal det være i pumpa orginalt. kan bevege hjulet/akslingen ca.1mm inn og ut, er dette greit eller skal det ikke være noe slark?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.